Ce mai usoara cale de Revenire a Basarabiei la Romania


Guvernul Fanariot al Romaniei a pierdut un proces intentat de o basarabeanca deoarece cererea de redobandire a cetateniei romane nu a fost rezolvata nici dupa 4 ani. Tribunalul a spus ca termenul rezonabil de rezolvare a acestora trebuie sa fie de 6 luni. Ministrul fanariot al Justitiei a declarat ca va face recurs.

in concluzie Guvernul Fanariot Roman, oficial, nu este de acord ca basarabenii sa redobandeasca cetatenia romaneasca dupa 6 luni ci dupa 4 ani! Aceasta este politica oficiala a Guvernului Fanariot Roman. Nu conteaza ca cetatenia le-a fost luata prin forta de rusi. Nu conteaza ca 500.000 de basarabeni au depus cereri. Cu tot cu familii ajung la 900.000 de persoane.

Ce face Voronin? ii ajuta pe Fanariotii romani. Astfel la o emisiune tv a adus atacuri Romaniei deoarece acordarea cetateniei romane este amestec in treburile unui stat independent si nu este o metoda europeana. Cum ii ajuta pe fanariotii romani?. Simplu. Induce basarabenilor ideea ca Guvernul Fanariot Roman doreste sa le acorde cetatenia. Mentine starea de asteptare de redobandire a cetateniei. Cand de fapt Guvernu Fanariot NU DOREªTE REDOBaNDIREA CETatENIEI. Altfel ar rezolva toate cererile in 6 luni si nu 4 ani. Asa stiu strainii din conducerea romanilor, de pe ambele maluri ale Prutului, sa se ajute.

De ce nu se vrea redobandirea cetateniei? Simplu. Pentru ca prin redobandirea cetateniei romane s-a realiza de facto Revenirea Basarabiei la Romania. Astfel, cetatenii romani din Bsarabia ar trebui ajutati de statul Roman. Ar trebui sa aiba drepturile din Romania. Statul roman n-ar mai avea cum sa-i uite, sa-i neglijeze. Voronin, sustinut de rusi, n-ar mai avea pe cine sa conduca. Toti ar fi cetateni romani.

N-ar mai trebui decat Revenirea de drept!


148 de răspunsuri la “Ce mai usoara cale de Revenire a Basarabiei la Romania”

  1. Ce mai usoara cale de Revenire a Basarabiei la Romania ? 🙂

    E cea mai cu scantei cale aviz la conducerea RM care nu vrea ca cetatenii ei sa fie statistic si majoritari romani, asta dupa ce i-au botezat ei, ca iese la iveala prea mult golania facuta, si atat.

    Nu e vorba de nici o revenire, la Romania, Voronin tine sus „neamul” „etnia” majoritara Moldoveneasca ptr ca nu-i convine sa reiasa ca e altfel.
    Chiar de ar fi romanii majoritari acolo tot nu va merge revenirea la RO atat timp cat conducerea aia de kkt nu va fi schimbata.

    Si cetateniia in contextul actual nu e calea de Revenire a Basarabiei la Romania.
    Cetatenia e calea de plecare din RM.
    Pe cine ai vazut dupa ce a primit cetatenia sa se implice cu ceva in RM ?
    A fost si Ilascu si grupul ala oprimat…. ai vazut ceva dupa ei ?
    Cetatetenia ar fi o cale de revenire spre Romania DACA cei care primesc cetateniile ar ramane in RM sa schimbe ceva in special guvernul ce e contra, dar asa ceva nu se va intapla si nici nu o sa prea vezi.

    Cum o dai tot Romania e de vina si la tine, cum naiba ? 🙂
    Cum adica Voronin „Induce basarabenilor ideea ca Guvernul Fanariot Roman doreste sa le acorde cetatenia ??????”
    EL este si a fost CONTRA cel mai tare.
    Adica reiese din ce zici tu ca Voronin a fost bun si corect saracul.
    Dar acum s-a dat cu romanii fanarioti, nu ? cu fanariotii lor cu toti ce nu au incercat niciodata cu NIMIC sa ai ajute.
    hai lasa-ma
    Scuza-ma dar esti cam parsiv pe chestia asta ci Voroni cel bun, ce a cazut acum in ghearele “fanariotilor” de romani..

    Cum naiba ai uitat asa de repede ca asta de la inceput s-a declarat anti orice vine de la romani ? si a blocat ORICE chestie care se putea bloca si a fost venita din partea Romaniei ?
    Cum adica sa zica acum ca RO vrea sa le dea cetatenie cind el insusi a fost contra la tot ????

  2. Salutare Dan !
    Am lipsit de pe site un timp, legat de un eveniment frumos pentru familia mea – nunta fiicei.
    Sper, sa recoper in timp scurt ruptura aceasta de la info si teme discutate aici.
    Trec direct la tema.
    Nu neg faptul (vezi textul articolului precedent) ca trebuie de mentinut focul in vatra. Sint deacord cu opinia lui Alex – sint necesare mai multe actiuni democratice din partea societatii.
    Dar, in conditiile actuale, in opinia mea, toate ar fi bine de privit prin prisma Drepturilor fundamentale ale Omului. Optiunea, care UE promoveaza si apara cu strictete. Eu nu vad o alta cale mai eficienta. Cale, care duce spre rezolvare tuturor problemelor: lingvistice, culturale, teritoriale, nationale, economice, ecologice, sociale, drepturile si obligatiunile majoritatii/minoritatii, etc, etc. Indiferent de loc geografic.
    Reiesid din aceasta ordinea de idei, fiind in preajma unui nou protest in fata Ambasadei si Consulatului Romaniei, am o mare rugaminte catre Dan Lupu – dati-mi mai multa informatie, sau trimitere la sursa, linc, cu privire la caz de cistig la CEDO unei basarabencei, legata de termenul rezonabil oferirii cetataniei.
    Eu, personal, am acest drept, dar nu doresc sa trec prin procedura umilitoara, care in loc de mindrie pentru tara, pentru sprijin acordat, sa-mi provoace un dezgust profund al meu si a familiei in intregime. O dezamagire profunda in toate si pentru tot la ce m-am supus, incepind cu anii „perestroicei” Gorbacioviste din 1985. Am tinut piept riscurilor, umulintei, hartei si in final, doresc sa vad tara, poporul meu reintregit, cu cetateni protejati in familia europeana.
    in incheiere, vreau sa-i linistesc pe cei intoleranti. Protestele noastre nu sint indreptate impotriva Romaniei, ci contra comportamentul neadecvat, practicat de unii functionari de la Consulat, Ambasada, Guvern, Parlamentul a Romaniei, care n-are nici o treaba cu pozitia, sau comportamentul unora persoane odioase din guvernarea RM. Vine timpul protestelor si in fata lor.
    Concluzia mea personala consta in urmatorul:
    > daca ar fi fost (ar fi) acordata cetatania in termen rezonabil (in viziunea europeana) tuturor celor, ce mentin acest drept – alta piine s-ar coace pe acestea meleaguri.
    Or, tocmai acest lucru este impiedicat, tergiversat pina la refuz.
    De catre cine ???
    Va indemn impreuna sa depanam acesc ghem si sa dam in sfirsit de capat.
    Sa facem mai multa lumina si se gasim un deznodamint fericit.
    Curaj la toata lumea !!! 😀

  3. Ce legatura are cetatenia cu „revenirea Basarabiei la Romania”? Din Romania puteti sa fiti convinsi ca nu este perceputa nici cea mai mica legatura. Nu stiu daca acest mod de gandire este de masa in Basarabia ori nu dar cu siguranta nu are nici o legatura acordarea cetateniei cu revenirea la patria mama.

    Daca urati atat conducerea Romaniei de ce doriti acordarea cetaniei?
    Sincer nu vad cu ce va ajuta cetatenia romana?

    Ieri la o emisiune de la N24 s-a spus de catre un analist de dincolo ca „acordarea cetateniei va avea un singur efect – acela de castigare a increderii de sine a basarabenilor”. Intr-o oarecare masura inteleg aceasta logica – puteti alege intre doua tari, la o adica. Bun, dar Romania de ce ar TREBUI sa acorde cetatenie „la tot cartierul” doar asa sa se simta basarabenii mai increzatori in ei?

    De ce nu intreprindeti voi acolo ceva sa fiti mai increzatori in destinul vostru?

    Nu cred ca romanii ar trebui sa fie de acord cu o asa rezolvare. Din pacate, nimeni nu ne intreaba si pe noi de aici din Romania daca am fi de acord. Si asa suntem Turnul Babel aici. Inca o masa de oameni care nu prea stiu ce vor ar fi, hai sa fim indulgenti „comic de acceptat”. Si PENTRU CE? Cine se mai inseala ca acolo se mai simte cu adevarat romaneste? Bun nu vorbesc de basarabeni ca de o masa amorfa, mai sunt multi romani acolo dar nu cred ca acordarea cetateniei romane la toti solicitantii care „pot dovedi” ca sunt romani e o solutie.

    Si eu ii cer Presedintelui, ales de mine, sa se gandeasca mai intai la noi, la modul in care traim si cum vom trai peste un an sau pe termen mediu si lung si numai apoi sa solicite diferitelor ministere si institutii din Romania „deschidere” fata de problema basarabeana. Sa-i lasam sa se decida cine sunt si ce vor si numai apoi sa vedem daca e cazul sa „facem noi ceva”.

    Sa traim cu totii BINE.

  4. Salut Anatolii si felicitari !Vreau sa spun ca protestele in fata consulatului nu maiau nici un rost,cea fost de spus celor de la consulat s-a spus deacum,acolo pot fi deacum indreptatite numai proteste legate de redobandirea cetateniei,cat tine de vize -protestele e necesar de facut numai infata guvernantilor nostri,daca se deschid consulatele cu mult se va usura procesul de acordare a vizelor,poate chiar si cel de redobandire a cetateniei romane.Un lucru ma tem,dar se pare ca e si adevarat ca pe multi nu-i intereseaza decat cetatenia ,cat priveste unirea-nici nu-i intereseaza,principalul e sa poata pleca mai usor la munca peste hotare.In fata consulatului si ambasadei e necesar de protestat din alte motive si anume e ca nu prea vad sa faca activitati legate de cultura,daca prin ’90 erau multe acum nu prea aud ca sa se organizeze concerte,spectactole si alte evenimente culturale,dar noi avem mult nevoie de hrana asta spiritual romaneasca,eu cu copiii m-ai nu am unde-i sa-i duc la ceva care ei sa inteleaga,sa le fie pe plac sufletului lor.Am dat o multime de bani ca sa i-au niste antene de satelit ca sa pot receptiona ceva mai multe posturi romanesti tv,dar asta ambasada trebuia sa organizeze ca eu ca roman aici la Chisinau sa am ce vedea,sa am informatii in limba mea materna,dar ei desteptii sun ca actiunile lor vor fi privite ca amestec in afacerile interne ale Moldovei,bagami-asi piciorul in afacerile astea ca asta e deacum scuza lor.Spa ce or spune multi dar socot ca e necesar de format uniunea romanilor din Moldova,asa Tara va fi indreptatita sa se amestece,sa ne sustie,sa stee idiotii de mancurti de o parte cat or vrea si nici cetatenie romana sa nu se acorde pana nu se declara oficial romani ,nu sunt prsecutari de loc legate de asta,dar asa ei vor si cetatenie ,dar nici si nu se uneasca cu tara,eu vreau sa actionez acuma ,in momentul asta nu sa astept momentul cand poate nepotii nepotilor mei vor face unirea,acum doresc sa pasesc pe pamantul Tarii reintregite nu cand voi fi putred la cimitir.

  5. Drepturilor fundamentale ale Omului. Optiunea, care UE promoveaza si apara cu strictete. Eu nu vad o alta cale mai eficienta.

    Cu ideile de democratie si UE nu stati rau.
    Nici nu vede nimeni alta cale, ca nu a zis nimeni asa ceva pe aici 😛
    Dar calea alea devine eficienta cand o sa blamati iar consulatul ala in loc sa faceti cea mai importanta eficientizare si curatenie acasa acolo in batatura ?
    Suna cam hazliu si apare cam asa:
    Facem prima data eficentizarea si democratia legilor UE la altii – si dupa aia la noi in ograda 😛 ???
    ca la noi exista probabil si suntem si cei mai corecti democrati 🙂 ???

  6. Eu de drepturile omului o sa-mi aduc aminte numai atunci cand ma vor prinde comunistii dupa ce voi rupe vreo cativa kilometri din sarma ghimpata de la hotarul ce rupe tara-n doua,ca da, as dori macar o cana de ceai ca la mama acasa sa-mi daie de trei ori pe zi 😀 ,poponarii nu trebue sa se deranjeze, ca sa va trageti in cur o sa aveti tot timpul unde,n-o sa va deranjeze nimeni,dar nu trebue sa puneti interesul sculei in fata interesului national de unificare 😉

  7. A. Stan
    Felicitari pentru nunta fiicei.
    Articole din wwww.ziua.net din 19.07.2007 prima pagina. Articol: Flit peste Prut
    Si articolul din 21.07.2007: Razboi pe cetatenie

    Basarabeanca n-a intentat proces impotriva romanilor(sa stea linistiti cartitotrii de profesie), cu toate ca romanii ar fi trebuit sa fie primii care sa-l schimbe pe ministrul tembel. A dat in judecata o institutie a statului care nu-si face datoria. Este un drept fundamental al omului.

  8. Dane – voi nu va simtiti romani in primul rand.
    Va loveste asa un simt „datoriei” si va simtiti romani doar cand trebuie sa vi se dea sau ofere ceva expres si concret.
    Altminteri aveti asa un fel de plictiseala si un „O sa fie” … numai vorbarie goala si nimic concret ln toate celelalte chestii.
    Faceti doar ceva ca sa va aflati in „treaba” caci ceva concret nu are de unde sa iasa cu vizele alea si decat sa suparati pe ceva care poate sa faca, de ce sa nu mai aruncati cateva castane in capul Romaniei.

    Este un drept fundamental al omului.

    Cate drepturi fundamentale ale omului se incalca in RM si nu ziceni nimic ?
    In casa voastra in ograda voastra se intampla asa ceva zi de zi si TACETI, iar acum pe voi va rod Drepturile Fundamentale ale omului in alta tara ?
    Eu unul mai bine tac – o sa culegeti singuri ceia ce semnati.
    Dar sunt de aceiasi parere cu George.
    Si pacat ca nu vad mai multi romani aceste comentarii caci chiar ar fi foarte indicat sa vada toti ce si cum.

  9. Tot timpul v-ati intrebat si v-ati jeluit de ce nu va sprijina romanii.
    Uite de aia, ca in loc sa faceti pentru Romania, ca romani, faceti contra ei.
    Si la vizele alea e cea mai clara situatie posibila, ca in loc sa boicotati guvernul RM pentru aprobarea consulatelor deja oferite dati castane Romaniei si sustineti de fapt tot RM in a nu deschide consulate noi.
    Deci probabil nici nu doriti vize mai multe ci faceti ceva sa va aflati in treaba … democratica… pentru cine si ce folos …. naiba mai stie.

  10. Cred ca cei din Basarabia ar trebui sa stie un lucru. Ar trebui sa fie multumiti ca beneficiaza de „indiferenta romanilor”. Daca romanii ar citi ceea ce se posteaza aici pe acest site ori comentariile din JdC, multi romani din Romania ar avea o opinie mult mai clar precizata in ceea ce priveste Basarabia.

    Nu ar fi indiferenti de ce se intampla (lasand autoritatile din Romania, sa ia ce decizii doresc) ci ar avea o pozitie total nefavorabila intreprinderii „a ceva” in legatura cu Basarabia.

    Credeti-ma, luand pulsul acestor comentarii, din Romania se vede numai aversiunea fata de tara.

    Realizez ca lucrurile sunt vazute diferit pe de o parte si pe cealalta a Prutului pentru fiecare problema discutata. Eu personal nu as fi crezut ca avem o asemenea divergenta de opinii.

  11. eu nu inteleg totusi. sunt fervent partizan al uniunii intre rep moldova si romania. chiar si cu eventuale drepturi de autnomie sporite acordate transnistriei, zonei secuiesti si gagauziei dupa modelul tirolez. totusi eu nu inteleg ce anume se imputa romaniei atata vreme cat la voi tot voronin e presedinte si, mai mult, politicienii prounionisti nu sunt votati.

    inteleg ca doriti cetatenia si o meritati multi dintre cei care ati cerut-o. sunteti un sfert din populatia moldovei. si cu toate astea sunt 5% voturi pentru unionisti declarati sau mai putin chiar?

    da, sunt pentru acordarea cetateniei romane pentru un numar cat mai larg de cetateni moldoveni. dar cred ca se impune o minima verificare si consecventa in atitudinea de vot. pai la cimitirele de razboi romanesti flacaii beau si fac chef pe lespezi, la vot comunistii iau 90% ( ca sunt raspanditi in varii partide nu doar in pcm) si nu gasiti nimic in neregula cu asta?

  12. Pentru George – Exagerezi foarte tare. Diferenta de opinii este intre anumiti indivizi si atat. Intr-adevar tu faci parte din categoria acelor romani care cauta prima ocazie ca sa spuna nu basarabenilor. Pe de alta parte, in mod egal, pe acest sit sunt si unii basarabeni care cauta prima ocazie pentru a zice ceva rau despre romani. Sunt chestii de caracter personal. Anumiti oameni se simpt personal deranjati de alti oameni si simt necesitatea de a face rau celor din jur. Carolina Panfil, George si cativa altii sunt astfel de indivizi.

    Unica cale de revenire a Basarabiei in Romania este schimbarea guvernelor la Chisinau (in primul rand, fara asta n-o sa se faca nimic) si Bucuresti (cu Tariceanu si Co, sa vrea unanim tpoti basarabenii timp de 100 de ani, ca tot n-o sa obtina nimic, daca pasa-mi-te in situatia in care exista tot felul de opinii). Si in al doilea rand, apropierea individuala, sustinerea unui spirit comun, schimburi zilnice de informatii, nu izolatie informationala pentru basarabeni.

    Privitor la cetatenia romana, sunt de acord cu cel care a zis ca ea va aduce doar incredere in sine la nivel personal. Ceea ce nu este un lucru rau. Dimpotriva este un lucru foarte benefic, deoarece oamnii ar fi mai liberi in a judeca lucid lucrurile politice, si nu vor fi usor ademeniti de propaganda anti-romaneasca a companiei lui Voronin.

    Privitor la Voronin. Eu personal il apreciez pentru taria pe care a avut-o in noiembria 2003 cand l-a confruntat pe Putin si nu a cedat Transnistria si nu a redus suveranitatea Moldovei la veto rusesc. Nici Snegur, nici Lucinschi nu au avut asa tarie. Si nici Mircea Druc (a se vedea ce-a semnat si cum s-a comportat el in 1971-72 la procesele lui Usatiuc-Bulgar, Ghimpu, Graur si Soltoianu). Insa restul ce-a facut Voronin a fost in detrimentul Moldovei, a tinut economia nedezvoltata, n-a apropiat tara de vest, a dus o campanie aberanta si tampita anti-romaneasca, a incercat sa mai introduc „limba moldoveneasca” pana si-a dat seama chiar el ca a ajuns de rasul lumii. Totusi, rezultatele comunistilor la alegeri (49% in 2001, 44% in 2005, 35% in 2007) arata ca populatia Moldovei avea nevoie de ei pentru a se lecui de comunism, de nostalgia trecutului, pentru a-si da seama ca nu exista cale inapoi alta decat in haos total. Sper si cred ca in 2009 comunistii vor fi inlocuiti o data si pentru totdeauna. Si nu vorbesc doar de inlocuirea lor ca indivizi (evident si asta), dar si de ingroparea povestii cu nostalgia sistemului etatist. Pana in primavara 2009 se va schimba si guvernul „fanariot” de la Bucuresti.

    De aceea, eu va propun sa discutam ceva mai interesant: cine sunt indivizii care ar fi bine ca sa vina la conducerea Moldovei in 2009. Cum ar putea fi ei uniti intr-o singura platfurma, astfel incat pe de o parte sa nu se piarda voturi pentru 50 de partidute si pe de alta sa se evite al-de Urechean, etc.

  13. NU UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU aveti cu cine !!!

    CUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU cine ? cu boborul asta,Boborul domnilor ???

    Ceiiiiiiiiiiii ce incontiniu au fosta intr ooooooo irectie continua in fata istoriei incinoase,falsificate ????

    Care POPOR ???? Pupatorii de cur comunist stalinist bolsevic ??

    Cel care na facut nici odata din 1940 incoa ,macar odata dovada virilitatii ???

    Cel care in timpul comunist te turna ,te trada,te injunghea si pentr un ouuuu ?

    Cel care lesina si lesina si acum prin sali unde se hotareste viitorul cuconilor lor ???

    Cel care daca cineva protesteaza pentru drepturi ,pentru tara ,isi pun poalele in cap si fug ????

    Cel care se screme si astazi pentru o bucatica de picior de porc ,o ureche ,o cioarba,o bucatica de paine,o viza,o salopeta,o plasa in care sa si poarte averea ???

  14. Viorel,
    Bine ca simti tu romaneste.De fapt, ce inseamna a fi roman?
    Este normal ca averile grofilor, maghiarilor, bisericii catolice, regelui Mihai sa se restituie iar a basarabenilor nu? Este romaneste treaba asta? 16.000 de basarabeni asteapta din 1992 restituirea proprietatilor.
    Este normal ca 900.000 de basarabeni sa astepte ani buni REDOBANDIREA Cetateniei?(si nu obtnierea) este romaneste acest lucru?
    De cand critica autoritatilor romanesti inseamna antiromanism ?
    Inseamna ca romanii care au dat statul in judecata( pentru incalcarea drepturilor) sunt antiromani?

  15. George,
    Esti in stare sa faci diferenta intre autoritatile romanesti si poporul roman?
    Daca facem un sondaj, 80% dintre autoritati nu vor revenirea Basarabiei la Romania. Asa e ordinul acum.
    In schimb 99% dintre romanii de rand vor revenirea Basarabiei la Romania.
    Critica autoritatilor romane nu inseamna antiromanism.
    Avem dreptul sa luam autoritatile la rost pentru ca nici dupa 4 ani nu se redobandeste cetatenia romana! Asta nu inseamna antiromanism.
    Ma bucur ca sunt Basarabeni care nu se multumesc cu „indiferenta romanilor” si dau in judecata autoritatile noastre, care sunt antiromanesti.
    Baieti destepti basarabenii.

  16. Alex,
    Daca Basarabenii vor sa obtina cetatenia ca sa plece in strainatate la munca, ce este rau in asta?
    5 milioane de romani au plecat la munca in strainatate.
    Pentru ei e bine pentru basarabeni nu mai este bine.

  17. Omule nu vorbi aberatii, mari patrioti si nu stiu ce….
    eu am zis la concret exact despre VIZE si Consulat cu ceia ce faceti voi acum … lasa grofi si alte minuni.
    Marea dreptate ce sa zic ….
    Daca SUA ne dadea 3 consulate in RO
    Si Ro ar fi deschis doar unul
    Am fi sarit tot in capul SUA daca romanii nu ar fi deschis dar unul ?
    Normal ca nu
    am fi sarit in capul alor nostri de aici, ptr ca SUA ce vina sa aiba daca ai nostri is dobi si NU VOR sa deschida.
    Si tie asta ti se pare acum mare patriotism romanesc si drepturile omului ce faceti ?
    Exact aia faceti voi acum.

    Si halal ca de acolo va scoatet bucatica.
    Tocmai aia care vor sa va dea ? Tocmai aia is vinovati.
    Poate ar trebui sa ne cerem si scuze – Scuzati-ne ca am vrut 3 consulate acolo dar iubitul vostru presedinte nu vrea sa vi le dea, asa ca tot noi suntem de vina, datine in cap si va multumim iarasi.
    asa ca lasa-ma cu patriotismele ca nimeni nu se da aici mare si rotund patriot ar aveti asa niste aere de mari democrati ca tie si sila la cata dreptate mai si aveti.

  18. Dan,
    Esti chiar asa de sigur pe aceste procente? „80% din politicienii Romaniei NU DORESC Unirea iar 99% din locuitorii Romaniie DORESC Unirea?”

    Eu cred sincer ca te hazardezi. Va propun un exercitiu. Sa vina cineva de la voi sa ia pulsul romanilor. De exemplu o organizatie Non-guvernamentala (daca doriti – voi cei de la Curaj) sa trimiteti cateva persoane sa faca un sondaj de opinie in Romania, cu aceasta SIMPLA INTREBARE – ATI DORI ACUM UNIREA CELOR DOUA TARI?.

    Nu luati numai pietele centrale din Bucuresti, luati si alte orase mici din tara ori oamenii de la sate din Romania, din toata tara.

    S-ar putea sa ramaneti surprinsi NEPLACUT de raspunsuri. Si asta nu pentru ca Romanii v-ar ura, ci prin simplul fapt ca pentru Romani ACUM aceasta problema nu prezinta NICI UN INTERES. Subliniez inca o data ACUM nu prezinta nici un interes.

    Romanii au alte prioritati: cei de la sate – canicula si saracia in care se traieste acum, cei de la orase lipsurile generale, problemele urbei, lipsa timpului, iar si unii si altii faptul ca ne vedem neperformanti – ca nu putem trage banii UE asa frumos cum ii dam noi prin contributia anuala. Oamenii chiar au inceput sa constientizeze ca mai mult dam decat luam, cel putin in aceasta prima faza. Acest lucru se vede in evolutia nivelului preturilor si in stratificarea pe regiuni a nivelului1 de trai.

    S-ar putea sa ramaneti cu un gust foarte amar dar eu cred ca asta este spiritul ACUM in Romania.

    Eu nu m-am plans de critica pe care o faceti autoritatilor Romane. Aveti toate libertatea, dar ea nu e bine vazuta aici, ACUM.
    Altfel ar sta lucrurile daca am vedea actiuni in ceea ce priveste autoritatile din RM. Prin lipsa acestora noi intelegem ca dati girul autoritatilor voastre.

    Pe de alta parte nu pot sa nu constat ca aveti o atitudine impotriva Romaniei in general si nu numaiasupra autoritatilor noastre: ca suntem tigani, ca suntem manelisti, hoti, puturosi, ca nu facem una, sau alta in ceea ce va priveste.

    Cel mai mult ma irita NESIMTIREA unora din Basarabia care spun ca ar trebui sa ne cerem iertare basarabiei si basarabenilor. Nu prea inteleg de ce?

    Va garantez ca aceasta doleanta este cel mai mare „LIANT” ce poate sa dezbine.

  19. Pentru George –
    Nici pentru noi ACUM nu prezinta NICI UN INTERES sa facem sondaje la toti care cauta nod in papura.

    „Altfel ar sta lucrurile daca am vedea actiuni in ceea ce priveste autoritatile din RM. Prin lipsa acestora noi intelegem ca dati girul autoritatilor voastre.”

    Intelegeti ce vreti. La fel intelegea si vestul ca il sustineati 100% pe Ceausescu si erati fericiti cu Securitatea.

    „Pe de alta parte nu pot sa nu constat ca aveti o atitudine impotriva Romaniei in general si nu numaiasupra autoritatilor noastre: ca suntem tigani, ca suntem manelisti, hoti, puturosi, ca nu facem una, sau alta in ceea ce va priveste.”

    Asulta ce spune fiecare prost sau incult si o sa crezi multe. Ulele lucruri totusi nu le faceti, in primul rand nu faceti nimic pt ca presa, tv si radio sa ajunga in Basarabia. Eu zic ca 80% din „ce nu face Romania” se refera anume la asta. Restul 20% sunt detalii, personal ele nu mai intereseaza.

    „Cel mai mult ma irita NESIMTIREA unora din Basarabia care spun ca ar trebui sa ne cerem iertare basarabiei si basarabenilor. Nu prea inteleg de ce? Va garantez ca aceasta doleanta este cel mai mare “LIANT” ce poate sa dezbine.”

    Dar poate mai degraba iritarea ta este acel liant. De cerut scuze trebuie pentru 2 lucruri si numai pentru acestea doua:
    1) ca in 1940 n-ati luptat cu arma in mana
    2) ca dupa 1940 nu faceti nimic pt presa, tv si radio in limba romana (nu e deloc greu)

    Eu alta „vina” nu gasesc. Iar daca cineva gaseste, nu generalizati la toti basarabenii.

  20. Termenul de nerezolvare al solicitarilor este chiar mai mare de 4 ani: in curand se implinesc 5 ani de cand am depus dosarul de redobandire – in cel mai bun caz ar mai dura cel putin 1 an, 2 = 6,7 ani.
    La intrebarile care ar fi motivul tergiversarii: nu au raspuns niciodata clar, „se lucreaza” sau imi zic povestea cu „legea nu prevede un termen”; Unde se afla dosarul meu acum? – A fost acceptat de comisie, dar nu este la guvern inca. Este ceva putred la mijloc. Nesimtire si bataie de joc

  21. Judeci simplist ori rauvoitor.

    Nu poti compara Europa anilor ’89 in care era dictatura in tot estul (si numai un singur partid era in orisice tara din est) cu situatia prezenta, unde de bine de rau se poate alege din mai multe partide. Faptul ca la mitingurile lui Ceausescu se aplauda dar in spatele acelei multimi erau baietii cu ochi albastri nu putea amagi pe nici un vest-european ca In Rep. Soc. Romania era bine. Alta e situatia cand benevol se duc oameni pentru cinstirea militantilor comunisti / bolsevici, la statuile lui Lenin&Co.

    E o mare neobrazare sa ceri Romaniei sa-si ceara scuze. Nu TREBUIE sa-si ceara scuze pentru nimic. Nu a fost decizia ei ruperea teritoriului. Nu numai ea se afla in acea situatie Si Polonia dar si Slovacia au fost nevoite sa cedeze jumatate din tara, tarile baltice si-au pierdut independenta total. Cum puteti pretinde sa-si cearaa scuze Ce, a facut-o deliberat si impreuna cu Rusia sovietica din acea vreme? Daca cineva crede ca-si va cere scuze eu cred ca nu e intreg la cap.

    Ar insemna sa accepte ca a complotat impreuna cu rusii la acest proces. Cretin sa fii sa pretinzi acest lucru.

    La urma urmei cum a luptat si cu ce rezultate basarabenii pentru partea estica a Rep Moldova – Transnistria, de acuzati Romania ca nu a facut ce trebuia?

  22. Sa restabiliti cetatenia romana basarabenilor in 6 luni! De nu – „va spargem” la CEDO, dragi romanasi!
    Si lasati-o moale cu vizele si necesitatea deschiderii consulatelor voastre in Rep.Moldova. Sa restabiliti cetatenia in timp de 6 luni la toti basarabenii ca sa nu avem nevoie de vizele voastre! Altfel, procesele de la CEDO va seaca buzunarele, pe bune! (ha-ha-ha-ha!)

    1. Flit peste Prut
    http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-07-19&id=224111

    2. Razboi pe cetatenie
    http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-07-21&id=224238

    Mici citate din articolul 1:

    „Magistratii Curtii de Apel Bucuresti au considerat ca termenul de patru ani este „exagerat de lung, tinzand la negarea dreptului reclamantei la dobandirea cetateniei romane” si au stabilit un termen de sase luni pentru rezolvarea cererii de la data ramanerii definitive a hotararii.”

    „Chiuariu a tinut sa precizeze ca „ceea ce s-a intamplat pana acum a fost o bataie de joc la adresa solicitantilor de cetatenie romana. Voi propune Parlamentului, in septembrie, un proiect de lege prin care vom simplifica procedura administrativa de acordare a cetateniei. Judecatorii vor fi inlocuiti din componenta Comisiei de consilieri juridici asimilati magistratilor, din Ministerul Justitiei, iar Comisia va lucra cu caracter permanent, cinci zile pe saptamana. De asemenea, vom lua toate masurile necesare pentru ca avizele diferitelor institutii sa fie acordate in termene rezonabile”, a spus acesta.”

    Si din articolul 2:

    „Romania risca sa fie obligata de CEDO la despagubiri ca urmare a solutionarii in termeni neverosimili a cererilor pentru acordarea cetateniei, termeni care duc in mod clar la incalcarea drepturilor si libertatilor prevazute in Conventia Europeana a Drepturilor si Libertatilor Omului.”

  23. De nu – “va spargem” la CEDO, dragi romanasi!

    Daca vreti cetatenie (majoritatea moldovenilor) prima chestie ar trebui sa-l rugati frumos pe tzarului Voronin si febletea lui, ungurul Mizsei „sa va dea voie sa fiti romani” ca el e contra la chestiile astea 🙂
    Vezi aci ce zice despre cetatenii „tarisoarei” sale dragi 🙂
    http://www.ziua.net/display.php?data=2007-07-23&id=224273

    La toata Basarabia si toti basarabenii nu are cum sa se dea cetatenie romana mai ales daca ei nu se vor declara romani acolo.
    Cum sa deveni Basarabia plina de romani ?
    Nu sare mr Coco jambo Voronin ca ars si va pune el ceva fitile pe la UE impreuna cu ungurul ala si popii zelosi 😛

    Pentru ca daca se va da cetatenia in ritmul cererilor actuale nu va mai exista un asa numit stat Moldav, ci va fi plin de romani.
    Va importa „moldoveni” get beget din Rusia acordandu-le cetatenie ca gasca pe apa
    (deja se pare ca incearca sa faca acest lucru, ai si zis unele chestii (ai deschis ochii la lume de fapt) ca uite ce „bine” face mr president pe chestiile astea)
    Sau poate si asta e intentia ?
    Sa goleasca Basarabia de romani ?
    Si sa o rusifice total dupa ce a dezinformat cu recensamantul romanilor ?

    Oricum nu stiti un lucru, redobandirea o sa fie oricum la coada cozilor.
    Daca nu stii sunt foate multi basarabeni casatoriti aici ce oricum vor avea prioritate in fata „redobandirilor” ei deja fiind romani de destul da multa vreme traind aici si muncind aici, pentru ei se va face da prima data cand le va veni sorocul la cetatenie.
    Si chestia asta va urma cat de curand, ptr. ca multi au deja aproape 4 ani sedere impliniti, o sa vedeti de la anul ce o sa fie si cine o sa aiba dreptate si mai ales cine va ramane in coada
    – Si apropo de CEDO 🙂 crezi ca doare pe cineva asa ceva la cate golanii mult mai mari s-au facut aici ?
    Are balta peste – adica se va gasi cine sa plateasca.
    Cine crezi ca a platit pana acum prostiile guvernantilor.
    Cu asemenea mentalitati comuniste nu cred ca se supara nimeni si chiar ar mai da si bonus ca plata la pierderile proceselor CEDO numai sa nu vina asa puslamale pe aici 😛

  24. Bine, bine, neinfricatule!

    Ramane o nimica toata – sa-i soptesc dlui Deleanu, avocat pe probleme de cetatenie, sa deschida un mic oficiu si la Chisinau, Rep.Moldova. Sa vezi cum instantele romanesti vor fi bombardate de dosare de judecata – cum ai scuipa rasarita pe jos, ca pe urma toate acestea (aprox. 30.000 – dupa numarul de cereri nerezolvate) sa fie depuse si la CEDO. Si daca fiecare care va inainta dosarul la CEDO va solicita un minim de 5 mii de EURO despagubiri morale si materiale, cred ca Romania saraceste cu o suma de 150 milioane EURO. Nu cumva Viorici, vreai sa dai si salariul tau anual bonus pe deasupra?

  25. Exact carolici
    Sa nu uiti 🙂
    dar sa nu uiti si ca aia sa ia si un picior in dos cand iau banii aia
    asa.. sa avem fiecare satisfacia noastra 😛

  26. Nu cred ca e nimeni din Romania impotriva sa fie dat un raspuns imediat, dar eu cred ca cel mai bun raspuns ar fi precum titlul din ziarul Ziua. Spre asta se indreapta aversiunea pe care o nutriti.

  27. Un comentariu interesant la articolul respectiv:

    Nici un tribunal nu poate obliga un stat sa acorde cetatenia unor NEnativi in acel stat sau NEnascuti din parinti nativi in acel stat. Este adevarat ca asa ceva s-a intimplat chiar in Romania dar nu impus de tribunal international ci de state puternice ale Europei acum un secol si jumatate. Si nu voi obosi sa spun ca cetatenia romana trebuie acordata numai cu examen de „Istoria romanilor”, „Geografia Romaniei” si „Limba si literatura romana” fireste adaptate varstei si gradului de pregatire. Daca tot ne plac americanii,sa adoptam metode americanesti. Sa luam exemplu de la ei si sa nu acceptam toti mafiotii si escrocii ai caror copii nici gand sa vorbeasca romaneste si nici atat sa simta romaneste.

    AICI
    Deci metode de a nu da se acorda decat la cei corecti sunt.

  28. viorel,
    de ce confunzi redobandirea cetateniei cu acordarea cetateniei?
    Basarabenii, toti care vor, redobandesc cetatenia furata de rusi cu acordul americanilor!
    Ei sunt romani si vor fi mereu romani ! Pentru asta trebuie ajutati sa-si redobandeasca cetatenia.
    De acord ca strainii sa dea teste de limba romana etc.
    Dar basarabenii nu sunt straini.
    ce facem cu ungurii care nu stiu limba romana din judetele hg-cv-ms? le suspendam cetatenia?
    Nu mai confundati termenii unire-revenire si redobandire-acordarea cetateniei.
    Legea exista dar nu se aplica. Pentru asta statul roman a fost dat in judecata si a pierdut.
    Toti basarabenii care au cereri ar trebui sa dea statul roman in judecata si sa ceara despagubiri.
    In cazul in care statul pierde si trebuie sa plateasaca despagubiri romanii trebuie sa-i dea in judecata pe cei care nu au aplicat legea. Sa se ceara ca despagubirile sa fie platite de guvernantii vinovati din buzunarele proprii.
    E simplu.

  29. Legea cu redobandirea Nu este o lege impusa de UE.
    Daca ar fi fost impusa ar fi fost peste tot acelasi tipar si aceiasi lege la toti dar nu e asa, deci FIECARE face legea asta cum crede el.

    Deci NU e ceva ce obligator ce trebuie facut, cum cred unii. asta e clar.
    Se asteapta o noua lege, o sa vedem ce va fi, insa eu sunt aproape sigur ca mai mult va ingradi legea respectiva cetateniile decat sa le faca mai libertine
    Deci:
    Daca o sa tot dati cu drepturi si o sa dati castanne tot romaniei in loc sa o sustineti in demersurile ei pentru voi ca a facut destule (parerea mea) ..
    A cerut ca ea sa adere in UE ? a cerut.
    Voronin s-a opus.
    Ati fi fost liberi acum de orice prostii dar de ce ati tacut si atunci ?
    A cerut dupa aia 3 consulate ? A cerut.
    Voronin iar s-a opus.
    Iar ati tacut ca mortu-n popusoi.
    Mai Dane, acum sincer, NICIODATA eu unul am vazut sa sustineti ceva ce a facut Romania ca demersuri pentru voi.
    Ba reiese ca tot ea e de vina de dati castane tot Romaniei ca nu face ?
    Desi iar Voronin se opune
    Si iar taceti.
    Acum eu …. nu stiu ce sa mai zic.

    De asa patriotisme lumea e cam satula si puteti sa dati si statul in judecata ca nimeni nu va va opri, dar in loc sa faceti dreptate Romaniei blamata tot de conducerea voastra si sa o sustineti, tot ei ai dati la cap
    Si ganditi si singuri, cum credeti ca va reactiona RO cand niciodata nu ati sprijinit-o ?

  30. Viorel,
    Iar confunzi lucrurile.
    Voronin este separat de basarabeni asa cum si guvernul nostru sunt separati de romani.
    Sun rase separate, paturi superpuse natiunii.
    Tot ce fac ei fac in detrimentul romanilor.
    Nu romanii se opun revenirii basarabiei ci guvernantii nostrii.
    Nu basarabenii sunt impotriva romaniei ci voronin cu gasca lui.
    Le ceri basarabenilor sa nu mai critice Romania.
    De ce ? Doar sunt romani! Au voie sa critice autoritatile cum cred de cuviinta.
    Daca tie ti se pare normal ca nici dupa 4 ani sa nu se rezolve o cerere de redobandire , este problema ta.
    Daca tu te multumesti sa astepti ca Romania sa dea alta lege, mult mai aspra iar este problema ta.
    Asta nu inseamana ca basarabenii sa stea degeaba, sa li se rapeasca dreptul de a avea cetatenia romana. Nu ei au renuntat la ea. Le-a fost furata.
    Daca pentru redobandirea cetateniei trebuie sa dea in judecata autoritatile romanesti sunt liberi sa o faca. Chiar m-as bucura ca 500.000 de basrabeni sa dea in judecata guvernul romaniei(nu inseamna ca da in judecata poporul roman). Asa s-ar vedea ca autoritatile romanesti sunt straine, ca fac tot ce le sta in putinta sa-i distruga pe romani

  31. Dane ai tu ceva cu fanariotii aia si probabil nu vrei sa recunosti ti s-o fi parand ireal ca populatia Romaniei sa fie pentru presedinte pentru ca este corect.

    Voronin este separat de basarabeni asa cum si guvernul nostru sunt separati de romani.

    😛 haha …serios ? hai ca e buna asta.
    e amuzanta ideia sa stii dar total ireala.

    ia mai gandeste-te….
    Ia uitatate ce sustinere are presedintele Romaniei la populatie.
    Nu la politicieni.
    La politicieni e tocmai pe dos.
    Deci el e apreciat in primul rand de cetateni.
    Maine daca s-ar vota tot pe el l-am alege poti sa fii sigur de asta.
    Nu o fi el corect 100% dar face ce trebuie si ce poate sa faca.
    Noua nu ne-a pus bete in roate ci a mediat pentru noi la altii.

    Lucru tocmai pe dos in RM.
    La voi presedintele nu e apreciat de cetateni defel.
    Cel putin asa am vazut din comentarii citite pe net dar mai stii,…

    Faptul ca multi ingit destule tacand, poate ca il si aproba in ceia ce face, comunisti fiind o fi un fel de legatura pe acolo
    Tacerea este si ea un fel de aprobare tacita.
    Este insa sustinut ferm de politicieni.

  32. Mai Dane de ce blochezi posturile ?
    l-am repetat deja de vreo 5 ori si nimic.
    Ce vrei acum sa initiez eu un post numai ca sa apara postarile mele ? ca o fac si pe aia.

    Esti de belea si ai ai un fix cu fanariotii aia.
    Romanii il apreciaza pe presdintele Romaniei, deci considera ca il aprobam in ceia ce face el.
    Nu a avut nimeni atata sustinere la populatie ca el.
    Asa ca nu merge varianta ta aia de romanii sunt fanarioti al nostru nu ne-a pus niciodata bete in roate pe nicaieri ba ne-a mai si mediat unele chestii si ne tine apararea.
    La voi balta de peste si rechinul sef Voronin va conduc si il mai si aprobati desi va da tot el la cap.

  33. E multa nebuloasa in capul unora.

    Ai spus Dan ca „Basarabenii, toti care vor, redobandesc cetatenia furata de rusi cu acordul americanilor! Ei sunt romani si vor fi mereu romani ! Pentru asta trebuie ajutati sa-si redobandeasca cetatenia.”

    OK, puteti cere rusilor si americanilor sa va redea cetatenia romana daca ei v-au rapit-o.

    Te inseli amarnic amice. Spui ca basarabenii sunt romani si vor fi mereu. Da, e frumos dar nu sta in picioare afirmatia ta. Bsarabenii sunt straini, au propria tara. Maghiarii si nu „ungurii” cum spui tu, sunt cetateni ai Romaniei si nu au nevoie de nici un examen pentru a arata ca sunt cetateni ai Romaniei. NU „faceti nimic VOI cu ungurii, si nici nu le puteti suspenda VOI cetatenia romana pentru ca asa doriti VOI”. Calmati-va cu soparle de genul asta.

    Acum catva ani in Ungaria a fost o dezbatere iar guvernul de atunci a refuzat sa acorde cetatenie maghiarilor din teritoriile din afara Ungariei. Mahnirea a fost mare pentru etnicii maghiari dar nimeni nu a dat statul Ungar in judecata deoarece acesta nu era obligat sa dea cetatenie „la tot cartirul”.

    „Tambalaul” facut nu va avea decat o singura consecinta din partea Romaniei „ingreunarea si mai mult a acordarii cetateniei” asta e clar.

    Incapatanati-va si veti vedea.

  34. Bravo george
    Santajul,
    arma voastra preferata.
    Daca nu stau cuminti le dati legi mai grele.
    Bravo.
    Atitudine frateasca.
    Din cate stiu eu basarabenii care revendica cetatenia s-au nascut in Romania, pentru ca Basarabia a facut parte din Romania.
    Daca le-a fost furata, cu acordul si al Romaniei, nu este normal sa li se dea cetatenia inapoi?
    Se restituie in draci proprietati dar o simpla cetatenie devine deja subiect SF.
    Bravo romanule! Asa sa te ajute si pe tine cineva la greu!

  35. viorel,
    de ce tot zici ca eu sunt din Bsarabia?
    sunt din drepta Prutului dar ii inteleg pe cei din stanga Prutului.
    Cat de naivi esti. Va place Basescu?
    Ce a zis acum doua saptamani Banca Mondiala?
    Cea mai saraca, bolnava si needucata tara din Europa este… este chiar Romania condusa de Basescu.
    Daca tie iti place ca Romania sa arate asa nu ne mai incurca. Dute si aplaudal pe basescu in continuare. Si pe tariceanu, geoana,iliescu, vadim. Toata gasca fanariota.

  36. Nu e nimic rau ca esti din Basarabia.

    Basarabia nu a fost furata „cu acodul Romaniei”. Nici un roman nu ar putea spune asta. Esti din Basarabia si la fel de rau intentionat ca si presedintele care va reprezinta.

  37. Cat de naivi esti. Va place Basescu?

    DA si NU 😛 dar mai mult DA

    Ce a zis acum doua saptamani Banca Mondiala?
    Cea mai saraca, bolnava si needucata tara din Europa este… este chiar Romania condusa de Basescu.
    Daca tie iti place ca Romania sa arate asa nu ne mai incurca. Dute si aplaudal pe basescu in continuare. Si pe tariceanu, geoana,iliescu, vadim. Toata gasca fanariota.

    Si ma doare undeva de ce zic altii, am fost si mai rau acum e mai bine creditul nu e al lor.
    Au tras ei pe spinarea lor toti anii astia cu alinieri de preturi UE si toate majorarile de preturi si servicii aproape lunare ??
    si toate restrictiile astea fortate si impuse numai pentru a intra in UE ???
    Nu, tot noi. Asa ca vorbesc cam in nestire.
    Cine vrea sa faca ceva pentru tine, ai acorzi credit prima data omule, e regula nr.1, nu te apuci sa-i dai in cap cum faceti voi cu Romania

    Si Basescu a dovedit ca vrea sa faca ceva pentru noi inclusiv pentru voi a DOVEDIT CLAR ca vrea ceva sa faca.
    Ce vrei mai mult de atat ?
    Ca daca nu facea as fi zis, da d-le nu a facut nimic – dar a facut.
    Ca nu e in stare, la voi din cauza voastra ca nu l-ati sustinut
    La noi din cauza la destui mancatori de osisoare ce vor si aia ceva ciolan mai mare daca se poate.

    Nu mai baga la ingramadeala pe Taricescu si sleatha de haiduci parlamentari ca e alta mancare de peste, ala, si aia trebuiau sa plece de mult, da cand s-a vazut ca Basescu are castig.
    Dar mare democratie si corectitudine si pe capul alora vezi d-ne ce mari democrati si cinstiti si pe capul lor.
    Ce nu pricepi tu, este ca noi ne sustinem presedintele tocmai pentru ca nu e contra noastra, si nu ne-a pus bete in roate niciodata …
    Ce sa mai zic de modul lui cum o face Voronin ca aia deja nu mai e „bete in roate” ci „asuprirea voita a propriului popor” in stil clar comunist si ala nu e nici macar om in primul rand.
    Nu poti sa-l numesti asa.

  38. Pentru George-

    cand benevol se duc oameni pentru cinstirea militantilor comunisti / bolsevici, la statuile lui Lenin&Co.

    In Moldova sunt 10.000 de comunisti. Acestia se duc la statuile lui Lenin. La fel se duc si toti veneticii, ori voi nu stiti ce-s aia venetici! Dar nu uitati ca si voi aveti cateva sute de mii de simpatizanti ai lui Ceausescu si Vadim. Eu am intalnit in Romania tineri romani care sunt convinsi comunisti! Mi-am facut cruce, dar este foarte adevarat.

    In 1940, Romania NU A LUPTAT. Polonia, Finlanda si Tarile Baltice AU LUPTAT. Eu cred ca foarte multa lume din Romania nici nu relizeaza ce rau a facut guvernul lui Carol II neluptand. Stiti voi cu cat respect si frica ii tratau sovieticii pe baltici, polonezi, finlandezi si cu cat dizrespect pe noi? Si asta este 100% vina guvernului Romaniei din 1940. Daca ar fi complotat cu URSS, ar fi fost mai bine, fiindca ar fi fost dat jos de populatie pe loc (ceea ce s-a intmplat apoi in septembrie 1940). Dar, luandu-si coada intre picioare si fugind, scuipand in obligatia legala de a apara propriul teritoriu si populatie, v-ati pastrat posturile si ne-ati dat o lovitura de gratie. Noi am platit cu sute de mii de vieti in Siberia pentru frica voastra, ca sa ne putem ridica obrazul sus. Voi nu va dati seama cat de greu este sa lupti cand fratele te tradeaza. Banuiesc ca majoritatea celor de aici suntem tineri, dar parintii si buneii nostri sunt doua generatii sacrificate. Scuzele nu sunt pentru noi (voi in fata noastra n-ati gresit cu nmic). Scuzele trebuie sa fie pentru cei persecutati de sovietici, in Bucovina, in Basarabia, in Siberia, in Vorcuta sau in stepa din Kazakhstan. Iar voi scuipati in ei, zicand ca noi cautam sa va zicem numai de rele. Chiar si dupa moarte scuipati in generatia buneilor nostri…

    Privitor la Transnistria, noi AM LUPTAT CU ARMA IN MANA. Nu am castigat, dar am luptat. Si uitati-va, ne sustine toata lumea! Daca nu am fi luptat, fereasca sfantul de noi. La fel si in 1940. Nimeni nu va cerea sa castigati, asta doar Dumnezeu o putea. Dar ati avut obligatia sa luptati, nu sa luati armele si sa ne lasati si neaparati si fara arme. Cu ce sa ne opunem sovieticilor? Cu coasele? Sa stiti c-au fost cazuri.

  39. Sunt adevaruri numai pe jumatate. Romania nu v-a tradat. Cei care au negociat nu au fost romanii, polonezii ori ati de pe aici ci britanicii si americanii. Ei au tradat partea asta de Europa pentru a-si lua partea lor de castig – partea vest europeana.

    Bunicii meu au plecat (de langa granita cu MD – de pe pertea asta de Prut) deoarece se auzea ca rusii vor toata Moldova – pana la Carpati. S-au refugiat in Oltenia ( la Caracal). Au plecat inainte ca rusii sa treaca Prutul. I-au ajuns din urma pe langa Bucuresti (pe la Urziceni).

    I-au calcat in picioare la propriu. Neinspirata alegere sa stai in gara cu bagajele peste tine. Se credea ca esti camuflat de multimea de bagaje. Se urcau pe mormanul de bagaje sa fure ceasurile acelea imense din gari. Aveau pasiune pentru ceasuri, de orice fel. Pe cele mici de mana si le insurau pe maini de la incheietura in sus.

    Disperarea si brutalitatea rusilor au marcat pe multi romani.

    Celalalt bunic a luptat si in est cu nemtii si in vest cu rusii. Nemtii nu se atingeu de femeile ocupatilor. Erau corecti, e adevarat ca au comis crimele la care face referire istoria, dar in razboi asta e inevitabil.

    Rusii nu numai ca isi bateau joc de ele, dar dupa terminarea placerilor lor animale le tineu de cap si le impuscau in cap. Le facea placere sa auda cum pocnesc capetele.

    Pe prizonierii nemti ii culcau la pamant si treceau apoi cu tancul peste ei. Doar de placere.

    Voi si acum proslaviti Rusia: Ca e cea mai mare si mai tare. E complexul neputintei voastre. Nu v-ati dezizsinca de ei. Va gudurati ca va cumpara vinul si ei va dau gazul la un pret mai mic.

    Nu am cumoparat niciodata un produs facut in Rusia si nici nu o voi face vre-o data. Nu voi cumpara nicicand combustibil de la Lukoil. Chiar ma deranjeaza ca Petrom a fost achizitionat de vandutii aia de la MOL.

    Stiu ca nu e vina voastra dar v-ati vandut pe nimic rusilor.
    Cineva mi-a reprosat ca procentul rusilor din MD e de numai 9% 400mii. Este ENORM. Este inacceptabil de admis in orice tara.

  40. Dane calea e buna,dar putini sunt dintre cei care vor ori au deja cetatenia romana doresc sa se produca unirea,am un dobitoc de vecin care a avut cetatenia dar tot timpul a fost impotriva romanilor,la alegeri mereu voteaza numai comunistii.I-au anulat-o nu stiu din care motiv,dar eu sincer ma bucur,el a depus din nou cerere de redobandire dar sper mult sa n-o aiba,asta mereu ne numea pe noi romanii in tot felul si ca el sunt o multime,ei nu doresc cetatenie decat sa plece in alte tari si nu doresc deloc unirea.Tu socoti ca e normal asa ceva ?Astea doresc numai sa se foloseasca de statul roman,asa ceva insa e inadmisibil,e cum ar cere toti talibanii cetatenia SUA.Cand treci pe la Chisinau,fa o vizita pana la consulat si intreba-i pe cei ce stau la rand ce doresc cu adevarat.Mai tarziu sau mai devreme totdeauna se va face unirea,Moldova ca stat n-are viitor,n-are nici surse,nici creere la conducere,mult timp nu va rezista doar pe banii celor care muncesc peste hotare.Pacat ca sunt oameni multi cu studii,specialisti puternici in diferite domenii,dar nu-si pot realiza potentialul fiindca dobitocii de la conducere n-au materie sura de loc in cap si nu creaza locuri de munca pentru ei.

  41. Alex,
    Dca vor sa obtina cetatenia romana sa plece in Europa la munca e dreptul lor. Din Romania au plecat 5 milioane de romani la munca.
    Problema se pune in felul urmator.
    De ce vor sa plece in strainatate? Pentru ca traiesc greu.
    De ce traiesc greu?
    Pentru ca nu sunt condusi bine.
    De ce nu sunt condusi bine?
    Pentru ca nu se vrea.
    Dupa 200 de ani de rusificare si 60 de ani de ocupatie sovietica basarabenii trebuie invatati ce inseamna roman,trebuie invatati ce inseamna unirea. Dupa atata timp nu poti sa vi si sa spui gata de maine ne unim cu Romania. Dar cine sa-i invete de la Bucuresti cand toti de la conducere sunt straini?
    Moldova va rezista linistita cu banii din strainatate pentru ca si acum Romania traieste pe banii trimisi de muncitorii din strainatate.
    Unirea nu se va face mai tarziu. Este in logica firii. Daca nu se vrea nu se face.
    Conducatorii nu vor sa o faca. Iar cei multi nu stiu de ce sa o faca.
    Repet. Trebuie invatati. Dar cine sa o faca?

  42. Alex,
    Dca vor sa obtina cetatenia romana sa plece in Europa la munca e dreptul lor. Din Romania au plecat 5 milioane de romani la munca.
    Problema se pune in felul urmator.
    De ce vor sa plece in strainatate? Pentru ca traiesc greu.
    De ce traiesc greu?
    Pentru ca nu sunt condusi bine.

    Va raspund eu ca Aex nu are de unde sa stie – eu am prins toata transformarea asta de la comunisti la UE:

    Marea majoritate au plecat pentru ca au disparut locurile de munca o data cu distrugerea colosilor industriali ce ocupa forta de munca de aici.
    Colosii industriali au disparut pentru ca erau nerentabili, mai multa paguba faceau la economia nationala.

    Nu e nici o conducere proasta.
    Lumea s-a trezit peste noapte fara servicii, fara bani si cu datorii ce se acumulau luna de luna.
    Pe multi ia speriat asa ceva fiind educati sa se duca la servici si sa vina acasa cu banul sa-si intretina familiile.
    Numai cu somajul nu o scoti la capat.
    Trebuiau sa faca ceva. Si au plecat cam cu frica cam cu regrete ca nu aveau incotro.

    Ce sens avea sa plece oamenii in varsta in strainatate ?
    nu va puneti si intrebarea asta ?
    Tinerii DA ,la ei e altceva,ei vedeau un viitor mai bun si un profit substantial acolo
    Dar aia in varsta va zic eu ca nu ar fi plecat in ruptul capului de acasa daca aveau servici.
    La ce pleace sa moara pe acolo castigand niste bani cu care va garantez ca nu se face avere ?
    Credeti ca asa de bine o nimeresc aia batrani acolo ? Prin santiere la spart piatra sau mai stiu eu ce munci de astea brute unde cei de acolo le evita pentru ca li se par indecente ?

  43. Nu e dreptul lor. Nu au cetatenia romana. Faptul ca au cerut-o si inca nu au obtinut-o nu inseamna ca au obtinut si drepturi conferite de cetatenia romana. E ca si cum ai solicita un credit la o banca, ai dosarul la banca, nu ai primit inca aprobarea dar debitorul isi cere suma de bani la casierie – numai pentru ca are un dosar la analiza. Nu stiu pe ce lume traiti.

    Nu au plecat 5 milioane de romani, mai informeaza-te.

    Nu ne facem nici o speranta, cu „analisti” ca tine totul se rezolva „ca de la sine”. Cu stima

  44. Viorel.vorbesti despre mine de parca asi fi un mucos de vreo 18 ani si n-am vazut nimic in viata.Aici gresesti.Stiu foarte bine ce e comunism,am prins timpurile si cu Brejnev,cu Andropov, cu Cernenko si cu Gorbaciov,tu probabil de unii din ei nici n-ai auzit.Am vazut viata cum era sub conducerea fiecaruia din ei,am vazut cum s-a inceput Perestroika,cum se ruina imperiul incetul cu incetul.De multe ori vroiau sa ma alunge de la scoala pentru inca de cand aveam vreo 12-13 ani,fiindca il
    caricaturizam pe Lenin,desenam svastica pe cravata de pioner si capuri de morti,parintii au avut mari probleme
    cu administratia scolii.Voi pe timpul cela inca tremurati de frica sub regimul lui Ceausescu.Inca de cand eram adolescent participam deja la protestele din anii 1988,1989 impotriva comunistilor,pe atunci javra de Voronin era ministru de interne.Ma bucurase-mi foarte tare cand au aparut primele ziare tiparite cu grafie latina,erau tiparite tocmai in tarile Baltice.Prima mea carte cu caractere latine insa o citisem inca cu mult mai inaine,prin anii 1986,se numea „Manastirea din Parma” a lui Honore de Balzac,mi-a dat-o un prieten.Am fost si la ambele poduri de flori.Am protestat impotriva si impotriva lui Grosu,Lucinschii cand anca astia erausecretari CC al PCUS din republica RSSMoldoveneasca.
    Erau timpuri foarte frumoase,Moldova era in renastere,totierau increzuti in viitor,dar totul incepuse sa se strice de cand tradatorul de Mircea Snegur a iscalit tratatul de aderare la CSI,apropo dobitocul este cetatea al Romaniei,cum puteau sa-i dee cetatenie lui nu inteleg.Asa ca nu mai spune tu si ceilalti ca Anatol ca nu stiu nimic,ma intrebati pe unde eram atunci.
    Eu am o intrebare catre tine Viorel ,de ce ma eviti,nu-mi raspunzi la intrebari,ti-am facut ceva care sa te supere?
    De ce unele comentarii de ale tale sunt iscalite Carolina Panfil,ti s-a stricat HDE IP Platinum ❓ ❗ :mrgreen:
    Am eu ceva banueli in legatura cu tine 😉

  45. Nu stiu ce crezi tu Alex 😛
    La Carolina – Am profitat de faptul ca sunt (am initiat postul adica ) 😛
    Si poti face ce vrei tu in cazul ala.
    poti edita ce vrei daca esti initiator al postului respectiv, ce nu stiai

    Si na, mi-am scos si eu bucatica, am eu ce am cu ea, ca mi-a placut ? DA mi-a placut sa-i editez posturile si sa-i raspund acolo 😈 ce drac sunt ha ha.

    Si nu te evit, de unde i mai scos si pe asta ? 😉
    Dar uite postul asta mi-a aparut ehe tarziu, desi mr.Ciomu a mai dat pe aici dar nu a binevoit sa-l aprobe decat acum.

    Am vazut eu o data ca ai zis ceva ca as avea ceva cu cei de la Hyde Parc – nu am nici in clin nici in maneca, nici nu vreau sa am la momentul actual.
    Am avut oarece impresii BUNE despre ei si chiar ma gandeam sa fac ceva si eu sa ajut cu ceva si eu.

    de cand cu consulatele – ca uite
    Prima data la primul protest, am fost de acord – Da e corect, e democratic e corectitudine.
    Bun de acord pichetam consulatul blamam Romania sunt DE ACORD ca are o VINA si ea.
    Dar blamam si Guvernul RM ca ala e cel mai vinovat.
    Ei acolo ei s-au dat la fund.
    Daca eu roman fiind, pot sa blamez Romania pentru incorectitudine, ei de ce nu vor sa faca la fel cu RM ???
    Nu e corect. vrei sa faci impresii de corectitudine sa atragi simpatizanti la cauza asta dar numai intr-o anumita parte se face protestul ? si la nesfarsit acolo si acolo se bate apa ?

    Deci mi s-au sters de multisor impresiile de BINE

    Sa repeti aceiasi chestie la nesfarsit si sa bati apa pe consulatele alea numai democratie nu este.
    Aceiasi chestie la nesfarsit ?
    Chiar sa fii absurd e cam aiurea sa zici ca Romania e totdeauna de vina si numai acolo trebuie de facut ceva.
    Ei altceva nu au facut pe aceiasi idee decat tot Romania si proteste.
    In partea ailalta NIMIC.
    Ei si cum sa le mai tin eu partea ?
    Numai pe ai mei sa-i blamez ?
    Da mi se acreste si mie de asa corectitudine
    Cand de fapt si ei singuri zic cu gura lor ca acolo e porcaria.

  46. Bine 👿 😈 ,dar cum explici ca la Users te arata ca membru lor?Sun ca ma eviti pentru ca nu mi-ai raspuns la cateva comentarii adresate tia,de si erai online.

  47. George,
    spui ca: Nu e dreptul lor. Nu au cetatenia romana
    Basarabanii nu sunt romani pentru ca nu au cetatenie?
    Tocmai aici e problema romanilor de tipul vostru.
    Basarabenii sunt romani si fara acte. Daca ei lupta pentru asta voi romanii va suparati. Cum sa dea basarabenii in judecata statul roman? Au tot dreptul.
    Am inteles ca in Romania e democratie, asa va laudati, iar in Basarabia sunt comunisti la conducere. De ce nu-i ajutati sa scape de ei?
    In mintea voastra nu concepeti ca basarabenii sunt romani si trebuie sa primeasca automat cetatenia. Fara alte clauze.
    Le invocati tot felul de „norme europene”, sunteti de acord ca 4 ani este un timp normal de primire a cetateniei, vreti sa le impuneti teste ca in SUA.
    Dar uitati un lucru! Nu ei au renuntat la cetatenie. Le-a fost furata.Si atunci autoritatile romanesti nu au reactionat. Au bagat capul in pamant si s-au facut ca ploua.
    Asa cum se retrocedeaza proprietati de ce sa nu li se retrocedeze automat si cetatenia?

  48. Mr.Ciomustiti ce e aia sa fii corect si DREPT ?

    Basarabenii sunt romani si fara acte. Daca ei lupta pentru asta voi romanii va suparati. Cum sa dea basarabenii in judecata statul roman? Au tot dreptul.

    Nu se supara nimeni de la asa ceva, se supara si DERANJEAZA modul cum o fac.

    Numai romania e de vina, asta e placa batuta permanent.
    Acu va intreb? E reala chestia asta ?

    Ca o chestie de corectitudine macar o singura data sa fi protestat si voi pentru consulatele alea date de RO – ATAT.
    Sa va fi zbatut pentru nationalitate istorie si liba nationala.
    Tacere de mormant – Romania e de vina.
    E corect ce sa zic. aveti mare dreptate

    Dar uitati un lucru! Nu ei au renuntat la cetatenie. Le-a fost furata.Si atunci autoritatile romanesti nu au reactionat. Au bagat capul in pamant si s-au facut ca ploua.

    S-a mai zis de 100 de ori, absolut toti au patit asa ceva,
    Noi am fost separati de ALTII
    Nu noi am dat de buna voie asa ceva ca bonus cuivasunteti ABSURD total.
    Ne-a fost impusa chestia.

    Si cine mai face acum ce faceti voi ?
    Sariti ca tot noi suntem de vina.
    Desi marea impunere de data asta v-a fost facuta de acolo de catre cei dintre voi.
    Ca sunteti independenti nu ?
    Nu mai apartineti rusiei.
    Deci ce mare patriotism e asta de data asta ?
    Imi explicati ?
    Caci cu ala vechi vad ca nu stati rau desi concret nu voi ati tras ponoasele, ci bunicii nostri si bunicii vostri.

    De cand v-ati dclarat independenti numai in patriotism o tineti, dar real numai cu capul plecat sunteti. si cereri dar numai nou
    NOI de ce ne-am scos singuri bucatica si a fost si mai greu.
    Si voi desi e mai usor de ce nu puteti ?

  49. Dane ,eu nu vad nicaieri ca George sa scrie despre moldoveni ca n-ar fi romani.Aberezi mai mult,iti place sa adaugi de la tine,sa complici lucrurile.Tu ai vrea ca cei din Romania sa vie sa alunge comunistii din Moldova,dar tu in timpul asta sa stai intins cu picioarele in cruce,poate sa vie sa-ti mature prin casa,prin ograda ❓
    Mai degraba tu si cei catine ati bagat ca strutul capul in pamant si vreti sa vedeti realitatea,cum stau lucrurile de fapt.Crezi ca cei de la CEDO vor da drept de castig celor care v-or da statul roman in judecata?Pe dracu ,asta ar insemna ca cei de la CEDO n-ar recunoaste actele de declarare a independentei Moldovei,ar socoti pe cei din Moldova ca parte din populatia Romaniei si in plus ar creea un precedent pentru toti cei din fostele colonii engleze,franceze,spaniole,ei tot ar dori cetatenii ale statelor din care au facut parte strabunii lor.Aberezi si gata,fa mai bine sa esi sa protestezi in fata presedintiei pentru Unire,vin si eu si o sa vie si altii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.