IURIE ROªCA E UN TRADATOR,NU EROU!


Acest articol este un raspuns doamnei Roxana Iordache,care a publicat recent in ziarul ZIUA un articol ,prin care-l spala de pacate pe Rosca in fata Romaniei.

Autorea nu a facut nimic altceva in acest articol,(facut la comanda vechiului ei prieten Rosca IURII IVANOVICI)decat sa-l spele de pacate pe acest Iuda,sa arate ca se pocaieste.De ce nu scrieti mai bine ca de cand a ajuns el la conducerea PPCD-ului a inceput sa se stinga flacara patriotismului romanesc in sufletul nostru,acelor din Moldova de peste Prut,de ce nu spuneti ca acest „unionist” inca din anii 2000,din propria initiativa a scos din statutul partidului pe care il conduce punctul,in care se scria ca scopul final al partidului este unirea R.Moldova cu Patria mama,Romania? Rosca a fost unicul care putea sa duca la indeplinirea acestui vis,dar se pare ca scopul lui a fost altul,sa distruga fortele patriotice proromane de aici de la noi din Moldova,dupa ce l-a distrus pe Valeriu Matei impreuna cu partidul care-l coducea PFD,s-a apucat sa ingroape propriul sau partid,ducadu-l la groapa votand alaturi de comunisti de nenumarate ori,facand prin asta sa fuga o multime de oameni din partid ,a facut pe toti cei care sperau spre unire,toti smpatizantii acestui partid sa piarda increderea ca se va mai implini acest vis vreo data.Asa cum Voronin dupa alegirile locale cauta scapare la popii prorusi din Moldova,numindul pe Isus primul comunist,asa si Rosca cauta scapare in ochii Romaniei,si dumneavoastra il ajutati,dar spuneti adevarul doamna,nu-i induceti in eroare pe oameni,noi cei de aici din Basarabia stim cine e acest IUDA.Sunt membru de partid inca in PPCD,si numai dintr-un motiv,sa pastrez legitimatia de memru pana-n 2009,cand vor avea loc iarasi alegerile parlamentare aici la noi in R.Moldova,si atunci o sa ne strangem cu totii si o sa dam foc public legitimatiilor de membru de partid in Piata Marei Adunari Nationale din Chisinau ca sa-l distrugem pe el,sa nu mai vada nici odata parlamentul.Ceilalti 2 tradatori sunt Iliescu ca a recunoscut independenta Moldovei,al 2-lea este Mircea Snegur ,pentru ca a bagat Moldova in CSI si inca multe alte pacate,acestui din urma inca i s-a acordat cetatenia romana,”‘bravo” Romania,asa rasplatiti tradatorii!Probal si Rosca o va obtine dupa 2009,cand nu va mai fi in parlament.

Nu de ajuns ca il prezinta ca”erou”,dar si preia ideia lui Rosca tampa si utopica,ca cica Moldova se va uni cu Romania,doar cand va adera la UE,dar pe cinste ca mai degraba v-a adera Chadul ori Ethiopia la UE decat Moldova.Se vede clar ca autoarea e o proTariceanista,ca se intreaba cu cine v-om vota noi daca ne vom uni,dupa cate stiu eu cei ce detin cetatenia romana si au participat la referendum majoritatea au votat nu demiterii.E clar ca nu ne doresc astia alde Tariceanu&Co. in Romania

Daca  Rosca vrea sa se caiasca ,s-o faca aici in Moldova,nu in Romania.


44 de răspunsuri la “IURIE ROªCA E UN TRADATOR,NU EROU!”

  1. Astazi este Ziua Imnului National!
    Desteapta-te, romane! (daca mai exista vreunul pe acolo)
    …. apel …(si normal)…numai numai pentru aia care se simt romani, ca deh cu mostenirile astea … 😛 te poti astepta la orice tip de romani sa apara.

  2. Sunt de acord cu ideea generala a articolului: IURIE ROªCA E UN TRADATOR, NU EROU!

  3. BRAVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ALEX !

    AIIIIIIIIIIII -IIIIIIIII ZISO,BAETE !

    VA CEM PLACE ACEST ARTCOL,EEEEEEEEEE CA SI BETON DE TARE !

    DAM VOIE SA INTARESC SI EU CUM POT S CU CE POT.

    DACA ACEL KAKAT ASERVIT MOSCOVEI SI COMUNISTILOR NU TRADA BASARABIA ,ASTAZI TARA ERA UNITA ,NU SE MAI VORBEA DE VIZE ,PASAPOARTE ,DE ISTORIIIIIIIIIIII FALSFICATE ETC.SI SORGINTE COMUNISTA BOLSEVICA STALINISTA CARE A INFIPT ATATEA CUIE IN TRUPUL ROMANIEI CIOPARTITE SI RASTIGNITE !!

    ROSCAEV E ACELAS KRIMNAL CA SI VORONIN SI SMIRNOV.

    IN ASA FEL SA ALES SI EL CU CAM 23 DE MILIOANE DE EURO,SI AVERI CA BUHAITII SI SARACII BASARABIENI,HABAR NU AU.

    NU AM NICI EU NIMIC CU PARTIDU,CE LE AM ESTE ACEL KAKAT DE TRADATOR ,SA FIE DAT AFARA SI SA NUL MAI MANJEASCA SI SAL DISTRUGA !

  4. Si eu mai am legitimatia de membru PPCD. Dupa aprilie 2005 sta si se prafuieste pe undeva 🙂
    Rosca iar va striga degraba „Jos comunistii”?

  5. Bravo Carolica! Pentru prima data in viata mea sunt de acord cu tine!

  6. Da mai, tare a dezamagit omul asta care pentru un post de vicespeacher care a inghitit momeala lui Voronin!
    Pacat ar fi sa spunem ca omul asta nu facut pentru tara nimic, dar pentru tradarea lui v-a plati in fata electoratului!
    Si eu am votat intotdeauna pentru PPCD, considerand-ul un adevarat partid de opozitie, iar de acu incolo sa stea linistiti ca nu mai vad votul meu!
    Acelasi Cubreacov, care se dadea mare patriot, si altii din partidul lor, acum tac ca mieii si papa din treuca comunistilor!
    Mai au un pic si dispar ca partid! Asa le trebuie daca nu vor sa-l dea la o parte pe dictatorul de Rosca!
    Acum de cand comunistii au pierdut capitala, au aparut iar toti in frunte ca paduchii, aratand cat sunt de democrati dara pana la aceasta nu am auzit pe nimeni sa apara cu ceva impotriva comunistilor, taceau toti si asteptatu rezultatul alegerilor!
    Din asta motiv, in Moldova nu o sa scapam degraba de comunisti, ca nu avem partide cu adevarat democrate!

  7. Daniel BudaMinistrul liberal al justitiei, Tudor Chiuariu da dovada de imaturitate politica atunci cand o acuza pe Monica Macovei, predecesoarea sa, ca nu a facut nimic pentru legea privind cetatenia, a declarat azi, prin intermediul unui comunicat de presa, deputatul democrat Daniel Buda.

    „Printr-o strategie total deplasata, Tudor Chiuariu se straduieste sa arunce asupra Monicai Macovei, o anatema falsa: cum ca fostul ministru al Justitiei ar fi vinovat de toate neimplinirile din domeniul pe care el il administreaza astazi intr-un mod haotic. Explicatia e simpla: ministrul Chiuariu a fost obligat sa poarte o palarie prea mare”, a afirmat Buda in comunicatul citat.

    Deputatul PD considera ca ministrul Chiuariu „gestioneaza dezastruos” problema cetateniei, aproape 100.000 de cereri de acordare a cetateniei din partea basarabenilor fiind inca nerezolvate.

    „Tudor Chiuariu dovedeste imaturitate politica atunci cand o acuza pe Monica Macovei de nereusita lui, atata vreme cat el nu a fost capabil sa faca un inventar al legilor propuse de propriul minister, indiferent de persoana care l-a administrat”, a spus Buda.

    Conform acestuia, proiectul de lege privind cetatenia a fost inaintat Guvernului de catre Monica Macovei inca din anul 2006, dar premierul Calin Popescu Tariceanu „l-a considerat lipsit de importanta, doar pentru ca venea de la Monica Macovei”, comparativ cu „alte prioritati”.

    „Iresponsabilitatea si frustrarile nu au ce cauta in fruntea Ministerului Justitiei, orice derapaj in acest domeniu putand costa scump nu pe ministru, ci statul pe care il reprezinta. Orice ministru poate fi inlocuit, dar unul iresponsabil si imatur chiar trebuie inlocuit, indiferent de spatele care i se asigura”, a afirmat Daniel Buda.

  8. E interesat ce o sa fie cu Rosca asta mai departe.
    Este clar un oportunist, dar un oprtunist insistent. Nu este el omul ala sa piarda ceva sau sa fie inlaturat.
    Rosca a fost unul de ala cum se zice pe aici … cu curul in doua luntrii 😛 . (asa este si acum si asa va fi totdeauna)

    A dorit sa nu supere, (eliminand de la putere) comunistii, a cautat sa le castige simpatia, ca el este un om de „valoare” ce poate atrage ceva si cuvantul lui este „GREU” pentru oameni, mai ales voturile lor pentru el si cauza.
    Si la democrati cam tot la fel a facut.

    El a fost omul care nu s-a suparat pe nimeni si nu l-a deranjat nimic atat timp cat are si el de castigat ceva.
    De aia a si tradat. A vazut ca pierde teren in defavoarea sa.
    O sa tradeze in orice tabara s-ar afla doar pentru interesul sau personal.
    Prima data a tradat cauza, dupa aia a tradat comunistii 😛 si tot asa …el sa ramana ca altceva nu mai conteaza.

    Voronin aici are o bulina alba, petru ca cel putin asta merge pe o singura chestie in care „crede”, e convins de ceva, si nu schimba taberele.
    Pe el il vei gasi totdeuna cu opinia lui acolo unde ai este locul, aparand comunistii, si este oarecum de respectat o asemenea chestie de loialitate fata de o cauza, fie ea si rea.
    Denota totusi ca nu e o curva in doua paturi.
    Nu se machiaza in democrat sau umbla cu alte siretlicuri. El e pe fata comunist convins. Si nu se ascunde sa castige ceva simpatie ca ar putea sa o faca.

  9. Politica e o chestie murdara, ca sa atingi un tel „nobil”(asta daca-l ai, la putini politicieni se refera), altfel decat prin „mizerie” n-ai cum sa-l atingi. Tin sa va amintesc ca D-na Roxana Iordache este cea mai mare jurnalista-dusmana a lui D-l Presedinte Basescu. Din cate imi amintesc 97% au votat impotriva suspendarii lui Basescu in RM….si asta in mare parte se datoreaza PPCD-ului si chiar lui Rosca (in oare care masura). Deci ceva e putred aici…Roxy face propaganda anti-Base cu o ura si dezinformare de nedescris, pe cand Rosca face propaganda pro-Base. Rosca si Base fac parte din familia mare a partidului popular din UE. Asa ca nu stiu ce a vrut sa spuna d-na Roxy cu acel articol, dar eu am dubii in privinta triunghiului acesta…ceva nu se pupa aici. Oricum – cred ca triunghiul asta ar trebui sa fie cu 2 colturi – adica o linie.
    P.S. Pt prietena mea Carolina Panfil – draga cei 28 de eroi „panfilovtzy” nu te vor uita niciodata in lupta ta internautica, pt munca si efortul tau depus in aceasta lupta virtuala pt a indeparta cele 2 maluri de prut in favoarea stramosilor tai care au luptat pt largirea imperiului rus. Te-as trimite cu primul avion in Siberia, in patria ta, sa inveti sa canti la balalaika, ca de dat din limba stii deam si ti-ar trebui pt supravietuire :))

  10. Intentia ziaristei nu a fost sa-l scoata basma curata pe IR ci sa prezinte situatia asa cum e ea vazuta – mai mult din perspectiva Romaniei (asta fie vorba intre noi sunt doua agende total diferite la Kisinev si la Bucuresti).

    Oamenii care posteaza pe aici au implicatii si interese fata de cei din basarabia: au pe cineva acolo, familie, ruda, prieteni, au un interes personal acolo. Cei care nu au astfel de interese directe (si nu ma refer la inalt nationale, ceea ce e cu totul altceva) judeca exact ca Roxana Iordache fie ca place fie ca nu place pubicului din Basarabia.

    Precizez ca romanii nu au nimic nimic impotriva Basarebiei numai ca la nivel general Basarabia e perceputa ca fiind cea care respinge orice vine din partea Romaniei.

    Ei, alta poveste ar fi daca, nefiind inca cetateni ai tari, basarabenii dau in judecata statul roman pentru „drepturi” pe care si le revendica singuri. Si pe deasupra devine si fenomen de masa.

    Ca cetateni liberi ai acestei lumi aveti dreptul sa cereti si-n luna si-n stele dar perceptia se schimba mult in acest caz.

    Am constatat ca mentalitatea basarabenilor este cam asta: „Schimbati-va voi tara dupa noi basarabenii”. E o cauza moarta din fasa.

  11. Cand pentru prima data Valeriu Matei ,a pus pe post la Catalan TV(post care a disparut tot din vina lui Rosca)niste clipuri electorale,unde Rosca era redat ca Iuda
    nu-l prea intelegeam pe Matei,credeam ca s-a stricat omul asta cu totul la cap,dar se vede ca avea mare dreptate,a platit scump pentru aceste spoturi ,i-a fost distrisa viata,afacerile, l-a destrus ca om politic.Rosca a facut-o cu ajutorul comunistilor si al lui „Corado Catani’autohton,general Alexei,sef al departamentului anticoruptie pe atunci pentru cei care pentru prima data aud de asta.Rosca l-a rasplatit pe ultimul cu fotoliu de deputat in parlamentul Moldovrei,se vede ca i-a placut mult lui Alexei fotoliul ca de atunci se impedica numai prin politica si a uitat de lupta impotriva „mafiei”.
    Rosca in partid e ca Cornel Vadim Tudor in PRM,multi se tem sa lupte deschis impotriva lui,inloc sa adune mai multi frontisti si sa-l scoata din partid,ei prefera mai degraba sa plece ei insusi,sunt sigur ca daca s-ar ridica intrebarea,foarte multi oameni ar sustine-o iar cei care au plecat s-ar reintoarce inapoi, pentru ca oricine a facut parte din Frontul Popular din Moldova ori actualul PPCD ramane frontist pe viata,asteapta numai fugarirea din PPCD a lui Rosca „navodcikul”,dupa cum spun cei care au dovezi ca el a facut parte din KGB-ul sovetic.Pentru cei care nu cunosc rusa,navodcik ar insemna cel care indica tinta ,care duce spre tinta,gun-layer in engleza,asa cum a fost rolul lui Iuda din Biblie pentru evrei la arestul lui Isus Cristos.
    Rosca mai de parte va fi tot asa,el se foloseste de toti pentru binele sau ,si cei care i se alatura au s-o pateasca la fel cum Matei,chiar si Voronin,de cel din urma nu mi-i jale de loc 😀
    Acum cand corabia comunista se scufunda,incep sa fuga toti sobolanii sa fuga de pe ea,a fugit Rosca care i-a gaurit fundul,Diacovlingaul vesnic de cururi,acum i-a venit randul si presedintelui parlamentului-Marian Lupu,urmeaza Tarlici si altii,au inceput deja sa-l muste de mana pe cel care-i hranea pana acuma 😛 dupa cum nu mii jale deloc de Voronin,dar imi provoaca greta asa soi de politici care n-au o idee fixa.

  12. Pentru George.
    Asta iti pare tia,George,ea singura spune ca Rosca e un vechi prieten de al ei,ceia ce arata ca are foarte mult interes de al spala de pacate pe Rosca in fata romanilor,mesajul ei a fost sa le aduca aminte romanilr ca el e cel mai mare „unionist”de la noi de aici in Moldova dar nu Chirtoaca,de altfel articolul ei are doua scopuri,cel care am spus mai sus si cel care sa dee un mesaj romanilor din tara,ca ar trebui de dat chiar asa pur si simplu cetatenie moldovenilor,ca cine stie pe cine or vota ei atunci cand se vor uni cu Tara,ea spune ca daca majoritatea voteaza comunistii,ar vota probabil pe cei din PSDR ori poate si pe cei din PRM,dar ascunde teama ei principala,pentru ca stie ca la noi majoritatea au votat NU demiterii lui Basescu,se teme ca ar creste si mai mult sustinatorii la numar PD-ului.
    Tu esti baiat bravo,dar cate odata scrii prostii.ori poate nu-ti reuseste sa te exprimi tot timpul corect.

  13. In primul rand, iata articolul Roxanei Iordache din „Ziua”, 28 iulie 2007:
    http://www.ziua.net/display.php?data=2007-07-28&id=224525

    Doi, sunt perfect de acord cu Alex:

    Daca Rosca vrea sa se caiasca ,s-o faca aici in Moldova,nu in Romania.

    Voi cei din PPCD ar trebui sa-l dati afara, iar daca nu, iesiti cu totii din partid si participati la urmatoarele alegeri ca independenti.

    Trei,
    Ganditi-va ce s-ar intampla daca la alegerile din 2009 s-ar prezenta o lista civic-liberala: jumatate de membri de pe lista sa fie independenti si jumatate menbri sau asociati in Partidul lui Chirtoaca. Daca va temeti ca nu exista lideri cu carisma care sa conduca blocul civic, uitati-va mai bine in jur. Exista oameni ca Gheorghe Susaranco sau Vitalie Nagacevschi, care niciodata nu vor putea fi santajati sau influientati, oameni care au facut suficiente in cariera lor ca lumea sa aiba incredere in ei si sa mearga dupa ei. Exista pana si Marian Lupu: chiar daca a intrat in parlament pe lista comunistilor, nu a fost sluga lor, spre deosebire de Rosca in ultimii doi ani. Cand se mai transmiteau sedintele parlamentului la televizor, l-ati vazut ce le zicea unor deputati comunisti care plecu cu pluta ? – le inchidea gura si-i facea prosti, dar o facea suficient de delicat ca lor le trebuiau 15 minute sa inteleaga ce-a spus. Ne-am fi asteptat ca unul ca Vlad Cubreacov sa-l dea jos pe Rosca ca el doar vede cat rau se aduce societatii prin taraganare, dar Cubreacov sta cu nasul in jos. Dar ce sa-i faci daca omul nu intelege care-i este menirea, daca se teme de responabilitate. Pacat, unul ca el ar avea greutatea morala.

    In fine, privitor la articolul din ziua, ultima fraza zice totul:

    Premierul Tariceanu a sustinut aceasta pozitie la Bruxelles, inca din decembrie 2005, cand presedintele Basescu soma presa sa ignore declaratia premierului Romaniei.

    Totusi astsa este strigator la cer:

    Iurie Rosca era un pusti atunci, dar toata suflarea romaneasca din Basarabia il recunostea de lider si il urma.

    Ea n-a auzit de Nicolae Costin, de Gheorghe Ghimpu, de Ion Hadirca, de Nicolae Dabija, chiar si de Matcovschi si Matei. Nu mai spun de Alexandru Usatiuc-Bulgar, Vadim Pirogan, Alexandru Soltoianu, Gheorghe Briceag – ea probabil nici n-a auzit de asa nume.

  14. Pentru George: capitala Moldovei/Basarabiei este Chisinau, nu Kisinev. Daca te mai aud vreodata cu Kisinev, du-te naibii la Moscova! Voi nu intelegeti un lucru simplu si elementar – nu e vorba doar de Basarabia si Romania, lumea nu se restrange le ele. E vorba de influienta Rusiei, pe care voi nu vreti sa ne ajutati sa o starpim. Va temeti, fricosilor, de rusi. Uite pentru asta si suntem suparati pe voi – nu aveti curaj. Dati vina pe noi, ne priviti pe toti 4 milioane impreuna si nu incercati sa vedeti care si cat e influientat de Moscova. Daca Romania ar fi Polonia, vai si amar ar fi acum de rusi. Dar voi sunteti mai jos ca Polinia si punctum.

  15. Comentariu tendentios si ilogic in argumentare.
    Si eu ca si toata lumea m-am simtit tradat cand Rosca a coalizat cu comunistii, dar abia mai tarziu am priceput contextul ca moldova avea de trecut o punte, foarte ingusta, iar vorba veche spune „ca sa treci puntea fa-te frate si cu dracu”. Alternativa era o revolutie galbena organizata de pucisti moscoviti care urmarea dintr-un foc sa-l dea jos si pe Voronin si pe Rosca. Numai ca n-au prins doi iepuri o data…in plus Denis are dreptate „politica e o chestie MURDARA”
    Ideea de unire in cadrul UE este a lui Traian Basescu si nicidecum a lui Rosca sau Tariceanu; rosca si PPCD il sprijina deschis pe Basescu, in plus fac parte din aceeasi familie europeana, asa ca ultimul alineat e total rupt de realitatea politica.
    Si abtineti-va cu categoriserea politicienilor in albi si negri. sunt cu totii gri, iar unii fac mai multe lucruri albe decat altii.
    Rosca a facut pentru Moldova mai mult bine (in sensul de apropierea de UE si Romania) decat orice alt politician moldovean.
    Alex, daca ideea unirii in cadrul UE e „tampa”, ce alternativa propui, sau crezi ca poate sa apara in urmatorii 50 de ani pt R Moldova?
    Nu cumva crezi ca va iesi Romania din cadrul UE pentru a realiza marea unire cu restul de tara? E ca si cum ai spune ca nemtii din RFG s-ar fi lasat cuprinsi in lagarul socialist pentru a realiza unirea cu cei din RDG.
    Concluzia? nu mai dati cu piatra fara sa ganditi si nu puneti anatema pe nici unul, fiecare om poate face ceva bun in viata asta. Exprimtati-va respectuos si cu argumente, doar asa putem face/construi o lume mai buna, prin faptele si gandurile noastre de zi cu zi.

  16. Sunt de acord cu descrierea lui Voronin facuta de Viorel:

    El e pe fata comunist convins. Si nu se ascunde sa castige ceva simpatie ca ar putea sa o faca.

    Pe el il vei gasi totdeuna cu opinia lui acolo unde ii este locul, aparand comunistii, si este oarecum de respectat o asemenea chestie de loialitate fata de o cauza, fie ea si rea.

    Mai bine un dusman cinstit decat un prieten viclean. Pacat, insa, ca Voronin desi este principial si are tarie de caracter, ideologic nu este cu populatia. Moldova are tare mare nevoie de unul care sa aiba ambele calitati.

    Pentru Denis Curteanu –
    Explicatia triunghiului e simpla: coltul „Rosca” e defect. El se afla cu careva probabilitate si intr-un varf (Basescu, altfel se intorc moldovenii de la el) si in altul (Iordache, Tariceanu). Stiti cum vine: mata nu e nici vie, nici moarta. Rosca este o observabila care isi schimba pozitia in momentul in care o observi.

    O sa voteze moldovenii cu al-de Tariceanu sau Iliescu la pastele calului. In 1991, va aminititi ca si cei care erau impotriva unirii ziceau „Pai cum sa ne unim cu comunistul asta de Iliescu? El a la fel ca Bodiul si Grosu.” Si apoi unde sa voteze, ca ambasada din Chisinau poate primi 1-2 mii de alegatori cel mult? Din 2 milioane de romani aflati peste hotare la referendumul din mai au votat sub 100.000, adica nici 5%. Adevarul e ca au votat 90% cu Basescu si asa o sa tot voteze. Poate dupa Basescu candideaza Macovei la presedentie, atunci poate ia 90% si in interiorul Romaniei. O sa fie prima „dictatura” democratica din istoria omenirii.

  17. Dragomire cand Rosca a lansat ideia asta, Basescu castra cainii prin Bucuresti,a lansat asta inca la congresul al VII al PPCD,care a avut loc in luna mai 2001,asa ca Tariceanu si Basescu mai degraba au luat ideia de la Rosca.De la inceput eram si sunt deacord cu ceia ce facuse el in legatura cu soparea acelei revolutii galbene,dar ratoirea lui la Romania cu mana de Voronin,a intrecut toata masura,ceia ce spui tu ca el apropiat Moldova de UE si Romania este o minciuna,cat a facut Basescu pentru Republica Moldova,n-a facut el in toti anii cat a fost el l-a carma PPCD,anume prin promovarea si sutinerea lui Basescu in forurile europene am obtinut asta,numai ca n-avem cap sa se foloseasca de toate astea,avem o conducere din pacate care merge spre UE cu fundul si cu fata spre Rusia,asa ca racul.

  18. Solutii de a uni Moldova la Tara sunt multe,se poate face unirea chiar si intr-o saptamana,acuma nu suntem cu 13-14 ani in urma cand populutia Moldovei abia scapase de rusi si se organiza-se referendumul cela aburit,in care ne intrebau daca dorim s-au nu ca sa fim independenti,noi credeam ca ne intrebau daca dorim independenta fata de rusi,dar de fapt era vorba de independenta fata de Romania. Facem intai o companie de informare a populatie,dupa care organizam referendumul atat la noi cat si in Romania si dupa asta unirea.Transnistriei la revedere,sunt deacord ca sunt sate romanesti acolo,asta nimeni nu poate sa nege,dar sa spunem adevarul ca n-a fost pamant romanesc acolo pana 1941,si nu merita Transnistria pentru viitorul nostru ca sa mai stam despartiti de tara inca 100-200 de ani,Moldova nici odata n-o sa-i mai controleze acest teritoriu,daca facem federatia cu ei,ca ei asa doresc,mai degraba ei o sa necontroleze,dar eu n-am nevoie de asta.Pe gagauzi sunt sigur ca le-ar placea sa faca parte dintr-un stat european,unde le sunt garantate drepturile ca minoritati nationale cu o multime de legi si fara sa mai aiba autonomie,exemplu sunt maghiarii din Romania.Asa ca daca se doreste foarte repede se face unirea,a vazut lumea cine sunt cu adevarat rusii acum cand ne santajau cu gazele,cu importurile de vin,fructe si legume.Cei din tarile baltice de la inceput au trecut prin asta si acuma sunt departe fata de noi,dar Snegur avea temeri ca vom muri de foame.
    Voronin putea sa fie presedinte si fara ajutorul lui Rosca,ajungeau voturile si a lui Diacov,pentru asta,putea sa opreasca pe Urechianu si brigada lui si fara sa faca coalitie,cine ca cine dar Rosca se pricepe cel mai bine sa organizeze manifestatii si proteste.Recunoasteti ca numai PPCD era si este in stare sa scoata cel mai multi protestatari in strada,dar pe Rosca l-a tentat mai mult fotoliu de vice-presedinte al parlamentului,nu deajuns
    ca-l votase,lui era necesar sa participe si la guvernarea asta comunista,a bagat partidul pana-n gat in rahat.

  19. Alex,

    sa stii ca noi nu stim prea multe despre tradari si verticalitate in politica MD. Aici se stie ca partidul lui Rosca este afiliat la familia CD (deci de dreapta) si singurul lider care este permanent sustinut de Basescu – vizibil. Deci nu e vorba de a-l spala pe Rosca in fata romanilor deoarece aici nu are o imagine negativa. In plus, daca esti un roman care incerci sa te informezi din presa RM vezi pe prima pagina a Flux si Timpul un singur lider ce are o atitudine impotriva comunistilor vostri – Rosca, cu interviuri fluvii. Parerea voastra referitoare la persoana lui, la unison, pe care eu sincer o consider justa, pare rupta de context.

    Sa stii ca ziarista NU a facut o asa analogie cum ca : Ca daca ar fi pentru acordarea cetateniei pentru basarabeni ar insemna ca electoratul lui Basescu s-ar umfla. Mai curand la noi functioneaza stereotipurile : Ardealul si Bucurestiul voteaza dreapta iar Moldova si Oltenia cu stanga. Prin analogie dar deloc rupt de realitate extrapoleaza cum ca si basarabenii ar vota tot stanga.

    D-le Cheptea. Sunt pe deplin de acord ca politica Romaniei a fost aceea de a nu deranja ursul de la rasarit. Dar, in mod eronat romanii au facut asta si sa nu complice lucrurile la voi. Romania pana acum 3 ani nu a avut taria sa isi afirme opiniile ce priveau sfera de influenta ruseasca. Si eu admir Polonia care a avut taria sa ridice intreaga Europa in fata rusilor.

    Lasitatea e cu atat mai mare cu cat Romania nu are nimic de pierdut. Comertul cu ei e aproape nesemnificativ (doar importurile de gaze – oricum la preturile cele mai mari din europa si in plus cu o cota mica in total consum sub 40% – restul producem noi) nu reprezinta un element de constrangere a Romaniei. Deci grija aproape prosteasca de a nu deranja canaliile de rusi mi se pare rusinoasa. Dar nu uitati ca la noi marea majoritate a romanilor are sentimente ostile fata de rusi, deci odata pornita aversiunea Romania se va transforma in a doua Polonie.

    Eu chiar cred ca initiativa in politica de vecinatate a UE ar trebui facuta de tarile europene marginale uniunii : statele baltice, Polonia si Romania. Alte repere vor avea atunci politicile fata de spatiile externe uniunii. Ma rog asta fara nici o legatura cu subiectu ci numai cu comentariul facut de D-l Cheptea.

  20. Ce vrobiti bai, ce revolutie galbena?
    Ascultati de povestile lui Rosca? Asta a umblat cu minciuni din totdeauna!
    De unde sa-l dea jos!
    Atunci Rosca nu era nimeni cand zice ca se pregatea revolutie!
    Si hop de-odata s-a trezit specher in Parlamentul cu 47% comunisti!
    Marele dusman al comunistilor s-a facut speacher de voie fara voie!
    Voi chiar nu intelegeti ca pentru a deveni Voronin presedinte, comunistii au dat scaune, ca altminteri trebuiai organizate alegeri anticipate(conform constitutiei RM).
    A fost o oportunitate pentru PPCD care si-au cam golit buzunarele stand in opozitie!
    Voi ce n-ati vazut ca dupa acest moment de infratire crestino-comunista au disparut articolele despre Rosca prin Comsomoliscaia Pravda sau ca nu s-a mai auzit nimic de dosarele deschise pe numele lui Rosca, despre tipografia lui cea mult criticata si despre alte chestii.
    E clar ca buna ziua ca asta s-a vandut ca nu avea incotro pentru ca oricum chiar daca nu dadeau ei voturi se gaseau alti oportunisti si-si vindeau voturile!
    Eu cred ca Voronin a luat in calcul varianta conlucrarii cu PPCD pentru a-l starpi de pe scena politica pe Rosca, a vrut sa arate electoratului cat de fatarnic este acesta (sa-i arate fata adevarata)!
    Si sa stiti ca a avut dreptate!
    Inainte de alegeri PPCD a declarat electoratului ca este exclusa orice conlucrare cu PCRM si pe urma fara sa se consulte cu cei care i-au delegat in Parlament au facut cum este lor mai convenabil!
    Rusine si afara din Parlament cu asa marlai politici!
    Mie rusine si pentru intrega elita din PPCD care asculta brasoavele acestui KGB-ist!
    Alegerile viitoare or sa le arate lor ca populatia nu e char atat de proasta cum considera ei!

  21. Ciomule,definitia de ‘revolutie galbena” la aceia ce vroiau sa faca alde Urechianu este cam umflata,dar au existat intradevar niste indicii ca Urechianu,Braghis,Pasat-toti oamenii lui Lucinschii pregateau ceva.Lucinschii pentru cei ce nu stiu in afara ca a fost presedintele Moldovei,care a fost sef de sectie la Comitetul Central al Partidului Comunist din fosta Uniune Sovetica,pe urma dupa ce Gorbaciov l-a rechemat din Moldova a fost secretarul al Comitetului Central responsabil cu presa,membru al Biroului Politic al CC al PCUS,birou care se ocupa cu ideologia partidului comunist,dar este ceva ce putini oameni stiu si o sa le para ca soc,in anul 1989,era miscarea asta pentru eliberare nationala(nu tin minte exact denumirea)din care faceau parte toti cei care-i pomeneste Dorin Cheptea in com.13,din care facea parte si Rosca,tanar comsomolist,care lucra la Televiziunea Moldovei,toti astea si inca altii l-au chemat pe Lucinschii din Tagikistan,ca sa-i scape de oamenii lui Semion Grosu si oamenii lui Bodiu,ca pe urma tot ei sa-l fugareasca in Moscova.
    Putin m-am indepartat de la tema,dar sa continuam cu revolutia lui Urechianu,ppe el singur Smirnov de la Tiraspol l-a ajutat sa-si faca companie electorala in transnistria.L-a ajutat cu bani,transport,toata Transnistria era plina de afisele electorale a aliantei lui Urechianu,asta a fost pentru prima data cand Smirnov cazu-se deacord sa permita sa se faca alegerile parlamentare acolo in Transnistria si i-a „permis numai lor sa-si faca publicitate electorala acolo,crezi ca degeaba?Urma tot ce s-a scris de nenumarate ori ,asta ca sa nu mai repet si eu.

  22. P.S.
    Lucinschii era al 3-lea om in stat dupa functia care o detinea la biroul politic.
    Am mai spus si mai sun inca odata,ca de atata si socot ca e nevoie de creat un partid nou din care sa faca parte toti cei care n-au fost nu numai comunisti dar si comsomolisti,astea toti au fost invatati sa fie tradatori ,probal ca comsomolistul Morozov care l-a tradat pe tatal sau comunistilor avea un virus care l-a determinat sa faca asta si el se transmitea ca o molima cand le infigea insigna de comsomolist 😀

  23. Gluma: De ce va cadea regimul Voronin?

    Intrebare: De ce va cadea regimul Voronin?
    Raspuns: Pentru ca se va rupe creanga.

  24. Voronin se comporta ca un animal ranit

    To: UTF@yahoogroups.com
    From: „emenkay4u”
    Date: Wed, 01 Aug 2007 04:17:40 -0000
    Subject: [UTF] Re: VLADIMIR SOCOR: TRANSNISTRIA SETTLEMENT AND POLITICAL POWER IN MOLDOVA

    HTML Attachment [ Scan and Save to Computer ]

    Voronin appears to act like a wounded animal – the danger of him
    acting in this state is that Transnistria’ s fate might be
    sealed by a secret deal with Putin resulting in the damaging
    consequences to Moldova and its neighborhood. In the interim, the
    official Kyiv acts oblivious of the situation, merely focusing on its
    internal difficulties. The ever watchful Ukrainians — who are fast
    to fault Putin for all Ukraine’s woes — ought to awaken the ruling
    Kyiv elites of the potential Putin-Voronin deal that might place
    Tramsnistria- Moldova in an injurious to Ukraine’s national interests
    position.

    Miron

    — In UTF@yahoogroups. com, Ionas Aurelian Rus
    wrote:
    >
    > VLADIMIR SOCOR: TRANSNISTRIA SETTLEMENT AND POLITICAL POWER IN
    MOLDOVA
    >
    > http://www.jamestow n.org/edm/ article.php? article_id= 2372329
    >
    > TRANSNISTRIA SETTLEMENT AND POLITICAL POWER IN MOLDOVA
    > By Vladimir Socor
    > Monday, July 30, 2007
    > In his marathon-length speeches on July 20 and 25, defending
    his non-transparent negotiations with Russia on Transnistria (see
    EDM, July 27), Moldovan President Vladimir Voronin assailed all of
    Moldova’s non-communist parties indiscriminately. He accused them in
    prosecutorial terms of obstructing any solution on Transnistria and
    creating coalitions without his Communist Party in newly elected
    local councils across the country. The president’s speeches
    implicitly link for the first time at the official level the issue of
    conflict-settlement in Transnistria with that of continuity of
    political power in Moldova.
    >
    > Voronin is deeply marked emotionally by the reverses of his
    Communist Party in the local elections recently held country-wide,
    which are deemed a rehearsal of the 2008 campaign to elect the
    parliament and president. His speeches belligerently and repetitively
    lumped all non-communist parties together as „the opposition”
    and „right-wing, ” „enemies,” and „in the pay of” Moldova’s ill-
    wishers. He vowed to break off all cooperation with other parties in
    parliament and government, portraying such cooperation as a favor
    that he had extended and he now revokes. And he threatened — against
    the law — to withhold central funding to the budget of
    municipalities and districts where non-communist parties formed
    majorities and elected non-communist mayors, as is now the case in a
    great majority of these jurisdictions.
    >
    > The logic of such outbursts is, „Who is not for us is against us.”
    They reflect recommendations from certain presidential advisers and
    speechwriters to resort to polarization and confrontation in order to
    mobilize the diminishing Communist electorate ahead of the 2008
    campaign. Local observers as well as other parties (opposition and
    others alike) describe Voronin’s speeches as „declarations of war.”
    >
    > However, the sound and fury does not match the president’s means to
    implement his stated intentions. Voronin may well realize this fact
    and renounce such tactics that may ultimately drive the presidency
    into political isolation. The Communists obtained just one-third of
    the votes cast in these local elections (33% in cities and districts,
    34% in small towns and villages), showing a steady erosion from the
    slightly more than 50% in the 2001 parliamentary elections and the
    47% in the 2005 elections. In the most stinging rebuke, a young
    opposition candidate defeated the Communist candidate by a landslide
    for mayor of Chisinau, where one-third of right-bank Moldova’s voters
    live and the city hall controls major financial resources.
    >
    > Thus, the presidential team is clearly overestimating its forces —
    unless it anticipates an alliance with deputies from Transnistria in
    the event of snap „unified” elections, as part of a solution under
    negotiation with Russia. Meanwhile, Voronin’s team seeks to
    precipitate that solution and the elections at least one year ahead
    of the term.
    >
    > Some circumstantial indications raise the possibility that the
    presidential team is linking the negotiations with Russia on
    Transnistria with internal arrangements for continuity of power in
    Chisinau.
    >
    > In April, the intention emerged to guarantee 18 to 19 seats for
    Tiraspol’s representatives in the Moldovan parliament, thus creating
    a parliamentary arithmetic that would allow the Communist Party to
    retain power, with Tiraspol as junior partner, even in the likely
    event of communist electoral setbacks on the right bank of the Nistru.
    >
    > In May, Voronin confessed to a Russian news agency that he wishes
    to become Moldova’s Deng Xiaoping after the expiry of his last
    constitutional term of office (RIA-Novosti, May 22). The presidents’
    aides had to suppress the interview in its entirety in Moldova
    because of its embarrassing candor and deep genuflections to Russian
    President Vladimir Putin, whose support Voronin avidly seeks at this
    stage.
    >
    > In June, Voronin’s team began toying with proposals to endow the
    Supreme Security Council (a presidentially chaired, inter-ministerial
    advisory body) with executive powers as a potential parallel
    government and have Voronin appointed its chief, after the expiry of
    his final term. Such a plan has no chance of garnering a
    constitutional majority in the existing parliament; but would have a
    chance in the framework of constitutional changes for the proposed
    Transnistria solution.
    >
    > In his July 20 and July 25 speeches, Voronin suggested changing the
    laws to award at least 50% of parliamentary seats and the right to
    form the government to any party that places first in the
    parliamentary elections, irrespective of the percentage of votes
    obtained.
    >
    > Voronin dubs parties critical of his separate negotiations with
    Russia on Transnistria as „enemies of the people,” presaging the tone
    of a pre-term electoral campaign and referendum, if one were held on
    a possible deal with the Kremlin on Transnistria. The presidential
    team seems to consider the possibilities of using the bilateral
    solution with Russia as a means to shift Moldova’s internal political
    balance in the Communist Party’s favor and ensure the existing
    authorities’ continuation in power after 2008.
    >
    > At present, the Communist Party holds 56 out of 101 parliamentary
    seats (based on the party’s 47% score in the 2005 proportional- vote
    elections). Voronin used to control this group firmly in his capacity
    as party leader. However, the president’s authority even over this
    group is eroding. Now past the mid-point of his final constitutional
    term of office, Voronin is approaching the lame-duck stage that would
    normally evolve.
    >
    > However, three factors are accelerating this process and are likely
    to prevent him from managing the presidential succession. First, the
    decrease in the Communist electorate for both biological and
    political reasons (as the local elections just showed) will make it
    impossible for the new parliament to elect a Voronin-designated
    successor and will preclude a Deng Xiaoping-like role for Voronin.
    Second, Voronin’s resistance to proposals to reform the Communist
    Party will lead either to an open split in the party or to a quiet
    departure of many officials and voters from the party, during or even
    before the upcoming electoral campaign. And, third, generational
    change among Moldova’s elite, for the first time raising the prospect
    of electoral outcomes not led by the Soviet-era and early post-Soviet
    nomenklatura in the Communist Parties or other parties.
    >
    > (Moldpres, Basapress, Flux, July 20-28)
    >

    __._,_.___
    Messages in this topic (0) Reply (via web post) | Start a new topic
    Messages | Files | Photos | Links | Database | Polls | Members | Calendar

    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch format to Traditional
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe Visit Your Group
    SPONSORED LINKS
    Power vacuum
    Utf
    Ukraine
    Special gift
    Yahoo! 360°
    Start Now

    Your place online

    Share with friends

    Y! Messenger
    PC-to-PC calls

    Call your friends

    worldwide – free!

    Real Food Group
    on Yahoo! Groups

    What does real food

    mean to you?
    .

  25. SE PARE CA AM GRESIT CAND AM SCRIS CA ANUL ACESTA V-A FI ULTIMUL CAND V-OM SARBATORI INDEPENDENTA R.MOLDOVA.!
    ULTIMA DATA A FOST ANUL TRECUT,ANUL ASTA COMUNISTII OFICIAL AU HOTARAT SA SCHIMBE DENUMIREA SARBATORII IN ZIUA REPUBLICII SI VA FI SARBATORITA NU NUMAI PE 27 AUGUST ,DAR ATENTIE!-INCEPAND CU 24 AUGUST PANA PE 27AUGUST.DECI V-OM SARBATORI PENTRU PRIMA DATA OFICIAL ZIAU OCUPATIEI R.MOLDOVA DE CATRE ARMATA FASCISTA-COMUNISTA RUSA.
    „BRAVO” ROSCA!MULTUMESC CHIAR DIN TOATA INIMA CA L-AI SUSTINUT PE VORONIN,M-AI AVETI ACUM COMENTARII ACUM DE SUSTINEREA LUI?S-A PUS PUNCT BAIETI LA TOATA VICTORIILE NOASTRE DUPA 1990 INCOACE.
    JOS PRESEDINTIA!JOS VORONIN CU IMBARLIGATII LUI DE COMUNISTI!JOS GUVERNUL SI PARLAMENTUL PLIN DE VANZATORI AI PATRIEI!
    UNDE-I DOAMNE ANTONESCU SA MAI STRIGE ODATA: VA ORDON,TRECETI PRUTUL!

  26. Baieti eu socot ca trebue de lasat protestele celea din fata consulatului si sa cerem autorizatie de pe 24-27 august,ca atunci cad impelitatii de comunisti v-or iesi sa joace talanica de sarbatorile lor noi sa le stricam sarbatorile lor,asa ssi sa cerem,autorizare de a protesta impotriva inlocuirei zilei independentii cu ziua republicii, dupa care de fapt se ascunde sarbatorirea zilei ocopantilor fascisto rusi-comunisti.Se pare ca se intorc timpurile inapoi si avrem de lucru impotriva cornoratilor!Anatol ,Stane,pe unde esti?

  27. Sunt pe aici. Poti expedia mesaje si pe E-Mail cu aceeasi adresa.
    Timpul trece nemilos.
    Astept idei, propuneri, candidati-coechipieri.
    Sanatate.

  28. Anatol,eu comentariile celea le-am citit de mult,tie ti-am trimis mesaje pin e-mail,ce nu le-ai primit inca?

  29. nu tradator, ci curva. si era si va fi. mai ieste un jurnalist pe nume diakov, cu contrabandistul filat, tot curve. chirtoaca va muri linga din6ii, dar inceputul a fost promitsator……. voronin ca ciausescu, la perete…..a murit moldova.

  30. Iurii Ivanovici a scuipat pe unele inspiratii si ideale sfinte la care am aspirat toti cea care credeam in ceva sfint si scump noua. Tradarea lui a insemnat o noua injosire si urmarire, o politie politica care continua pina in prezent – a acelor care nu siau scimbat singele din vene si nu au devenit lepre servitore la cirimul casei de toleranta communista. Dictatura prostiei curvii si betiei, hotiei – promovata de un rejim anti uman nu sa sfirsit si am o presimtire ca degraba nu sa sfirsi deoarece multi din populatia outohtona nu gindesc cu capul ce cu fundul si problema nu este in saracie dar in acea 7 ani de acasa care la multi lipseste dar orce scoala nu poate inlocui acasta.

  31. Asta- i mizeria noastra, provincialismul nostru,complexul inferioritatii.
    Reactionam la ceea ce a spus careva Roxana de la Ziua! De parca noi nu suntem in stare sa avem o parere proprie despre omul nostru. Roxana ar trebui sa vina sa ne intrebe: Ba! Da cine- i acest IuRo?

  32. Ba Alex, ba imbecilule, poate ca Rosca o fi el un gunoi, insa tu precis esti un rahat ordinar. Esti un paduche care nu stie altcela decat sa stuchiasa cu gura si cu curu. Mii scarba de tine …

  33. Vicepresedintele Parlamentului din Republica Moldova, Iurie Rosca, isi va deschide un cabinet parlamentar la Iasi in biroul deputatului PD Petru Movila.
    „Sunt mii de moldoveni cu cetatenie dubla, care pot beneficia de sprijin. Eu ii voi pune la dispozitie domnului Iurie Rosca staff-ul si logistica necesara pentru desfasurarea activitatii”, a declarat, ieri, conform NewsIn, deputatul PD Petru Movila.
    Parlamentarul iesean a adresat o cerere, in urma cu o luna, Ministerului Afacerilor Externe, pentru a-si deschide el un cabinet parlamentar la Chisinau pentru a acorda audiente romanilor din Republica Moldova. „Nu am primit nici un raspuns”, a mai spus deputatul.
    gardianul.ro

  34. E clar ca Rosca doreste sa se reabiliteze in fata Romaniei,se teme ca nu cumva sa-l ajunga Chirtoaca din urma,put cu acelas succes sa primeasca si aici la Chisinau sa primeasca cetatenii cu dubla cetatenie,era cu mult mai apreciat.Tare interesant cu ce poate el ajuta ?Nu-i scris acolo in ce domenii acorda sprigin?

  35. Apropo stiati ca in R.Moldova pana in anul 1971 la conducerea Partidului Comunist era exclusiv in mana celor originari de la Tiraspol,Transnistria,ori care locuiau acolo,cei de la Moscova n-au avut pana atunci incredere in nici unul din partea dreapta a Nistrului pana la Lucinschii,el a fost primul care a devenit secretar al CC al Partidului Comunist din Moldova.

  36. Rosca asta nu va pierde
    Cand se va scufunda o barca va sari in alta.
    El isi asigura din timp „plutirea”

  37. Totul e pana la un timp Viorel,ulciorul nu merge de 2 ori la apa,sper ca-n 2009 va veni sfarsitul politic a lui si nu numai,dar nu mas mira sa mai duca pe cineva de nas si sa intre din nou in parlament,daca pana acuma PPCD concura singur la parlamentare si nu facea coalitii,in 2009 precis ca o sa formeze coalitie numai sa fie in parlament,dar cei care-l vor ajuta vor fi jertfe ca si Voronin ,mare curva politica mai este si Rosca asta,el probabil este cel care a stat cel mai mult in fotoliul de parlamentar.

  38. Partidul Democrat din Romania (PD) si Partidul Popular Crestin Democrat (PPCD) din Republica Moldova vor organiza lunar la Iasi si la Chisinau in comun audiente ale cetatenilor celor doua tari. Reprezentantii celor doua partide au comunicat despre aceasta decizie ziaristilor duminica, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Iasi.
    PD din Romania si PPCD din R. Moldova intentioneaza sa afle, in cadrul audientelor, de la cetateni care sunt problemele cu care ei se confrunta si sa contribuie ulterior, in masura posibilitatilor, la solutionarea lor. Programul audientelor va fi facut public in luna septembrie.
    De asemenea, cele doua partide intentioneaza sa organizeze conferinte de presa in comun. Orientativ, periodicitatea acestora va fi lunara.
    PD si PPCD vor depune eforturi pentru infratirea oraselor Iasi si Chisinau si pentru dezvoltarea relatiilor de colaborare intre ele.

    O sa fie sustinut ai sa vezi.
    http://www.deca.md/?cat=art_com&id=338

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.