Comunicat de presă : Despre antiromânismul autorităţilor române
În ajunul alegerilor parlamentare din România, constatăm că atitudinea cinică a autorităţilor şi declaraţiile demagogice ale demnitarilor de stat nu motivează nici într-un fel pe cetăţenii români din afara graniţelor României să participe la acest exerciţiu democratic. Dezamăgirea lor este motivată de următoarele :
- impunerea regimului de vize pentru românii din afara graniţelor la intrarea în patria lor şi barierele birocratice impuse chiar propriilor cetăţeni
- procesul de redobândire a cetăţeniei române este insuportabil pentru cetăţenii basarabeni şi bucovineni care s-au născut români şi n-au renunţat niciodată la cetăţenia română
- discriminarea lor în învăţămînt, la angajare şi la vot
Prin urmare, în România, ţară-membru UE, discriminarea propriilor cetăţeni continuă şi după aderarea la Uniunea Europeană.
Pentru cetăţenii români din afara ţării care au drept de vot, statul român asigură acces la urne de numai 5-10% (la ultimul scrutin au putut vota la Chişinău doar 5000 de cetăţeni români din circa 100 de mii), iar acest fapt înseamnă lipsă de reprezentativitate a persoanelor delegate în legislativ.
Regretabil e că şi candidaţii propuşi de principalele partide româneşti nu propun soluţii reale şi n-au demonstrat pînă acum că sunt capabili să schimbe situaţia iar partidele care i-a desemnat n-au făcut nimic în acest sens.
În lipsa unor candidaţi independenţi credibili şi a opţiunii “vot contra tuturor”, Hyde Park îndeamnă cetăţenii să vină la votare ca la miting. Cetăţenii cu drept de vot vor avea ocazia să stea la misiunile diplomatice ore în şir, deci vor avea iarăşi ocazia, ca la mitingurile organizate de noi, să afişeze lozinci şi, în acest mod, să-şi exprime nemulţumirea faţă de tratamentul pe care îl aplică autorităţile române.
Dacă nu vor avea curajul de a protesta public, îi îndemnăm să folosească intimitatea cabinei de vot, unde vor avea posibilitatea să transmită un mesaj explicit clasei politice de la Bucureşti, şi anume – să ştampileze siglele tuturor partidelor şi a candidaţilor de care sunt nemulţumiţi.
27 noiembrie 2008
Parascovia Topadă
Asociaţia Hyde Park, preşedinte
Contact : tel.: (+373) 69813106, (+373) 69350894
……………………………………………..
Amintim că în ultimii ani, asociaţia Hyde Park a semnalat prin mai multe mitinguri de protest încălcările grave ale drepturilor românilor din afara graniţelor României şi anume :
2007
- 09 – 24 septembrie, Chişinău – greva foamei pentru respectarea drepturilor cetăţeneşti – pichetarea misiunii diplomatice româneşti din Chişinău
- 09 septembrie, Chişinău – pichetarea misiunii diplomatice româneşti
- 09 august, Chişinău – pichetarea misiunii diplomatice româneşti
- 09 iulie, Chişinău – pentru o nouă politică a României oficiale faţă de românii din afara graniţelor – pichetarea misiunii diplomatice româneşti
2006
- 25 noiembrie, Bucureşti – românii-basarabeni şi cei bucovineni au cerut să le fie respectate drepturile – miting de protest la Preşedinţie
- 09 noiembrie, Bucureşti – Iaşi – Chişinău – aniversarea a 17 ani de la căderea zidului Berlinului – miting de protest la Ministerul Afacerilor Externe.
- 27 octombrie, Bucureşti – miting de protest în faţa sediului Guvernului României
- 14 iunie, Bucureşti – miting de protest la Palatul Parlamentului
2005
- 05 ianuarie, Chişinău – pichetarea misiunii diplomatice româneşti.
Referinte:
38 de răspunsuri la “Hyde Park îndeamnă cetăţenii să vină la votare ca la miting”
Referinţe :
2007
2006
Un apel imatur dar democratic, n-am ce spune.
Orice alegator are posibilitatea sa nu-si exprime votul sau sa si-l exprime prin anulate (ca stampilarea tuturor candidatilor inseamna ca el nu este valid), dar reprezentarea in colegiul vostru se va face pe baza proportionala – adica pe media nationala.
Daca basarabenii ii vor stampila pe toti laolalta, rezultatele din colegiul Basarabia va fi acelasi cu votul la nivel national (se va merge pe media nationala). Deci voi basarabenii va declinati opiniile si va asumati rezultatele TUTUROR romanilor ca medie.
Cu ce va ajuta pe voi acest lucru? Credeti ca ii va pasa cuiva din Bucuresti protestul vostru?
Se va trata ca atare, fara a se merge mai departe pentru a se intelege de ce s-a intamplat acest lucru.
Tot ce acuzati este de competenta altor autoritati.
1. UE pentru regimul de vize. Mie in definitiv regimul de viza mi se pare corect, adica el nu este inventat de Romania.
2. RM pentru discriminarea procesului de invatamant.
3. Si voua insiva pentru „procesul de redobândire a cetăţeniei române” considerat de voi ca „insuportabil”. Asta deoarece romanii (cu acte in regula) nu mai au nevoie sa obtina cetatenia romana. E un non sens.
George, se punea problema cum sa ajungem romani cu acte in regula … probabil nici tu n-ai stiut si n-ai inteles ce-ai vrut sa zici la final …
legat de initiativa Hyde Park privind votarea tuturor candidatilor, n-o sustin si zic si de ce: in cazul in care nici unul din candidatii din partea basarabenilor( sau europei de este nu stiu exact cum se numeste acest colegiu) locul in legislativ va fi acordat altor colegii, asiei sau europei de vest.
Simplu Ana Popa, foarte simplu, urmind legea. A, alta era situatia daca ne-am fi unit, asa suntem 2 tari, si mie mi se pare corect sa fie dobindita cetatenia ca ori ce cetatean al altei tari. Sa nu-mi spui ca basarabenii sunt in majoritate romani, existenta Republicii Moldova infirma acest lucru.
Iar candidatii nu sunt ai basarabenilor, ce ai romanilor din Basarabia, ceia ce e cu totul altceva.
pentru cei care nu ştiu:
I. Etnicii români din afara graniţelor sunt abandonaţi de către autorităţile de la Bucureşti
– Rep.Moldova este locuită preponderent de români (recensământul comunist de acum câţiva ani arăta ca suntem cca. 78%!!!!); la fel şi teritoriile din Nordul Bucovinei şi Sudul Basarabiei, cedate către URSS în cel de-al doilea război mondial
– deşi legea cetăţeniei este în vigoare din 1991 în România permite foştilor cetăţeni români („care au pierdut cetăţenia română împotriva voinţei lor”, aşa spune legea!!) şi descendenţilor acestora să obţină această calitate la cerere, autorităţile de la Bucureşti au reuşit să perfecteze actele a doar 100.000 (cca. 2% din populaţia actuală a Rep.Moldova), iar cca. un milion de cereri au rămas nesoluţionate de mai mulţi ani
– în prezent, basarabenii şi bucovinenii stau la cozi şi obţin cetăţenia printr-o procedură umilitoare în 10-12 ani…
II. Românii-basarabeni şi cei bucovineni trebuie să obţină vize pentru a intra în România
Marea lor majoritate vor să-şi viziteze apropiaţii (fraţi, părinţi, copii veniţi la studii), iar autorităţile le cer să facă dovadă că au „rezervare la hotel pentru perioada şederii”, „asigurare medicală”, „invitaţie”, „dovada mijloacelor de transport”, „dovada mijloacelor de întreţinere” etc., care costă un car de bani şi-ţi ia o groază de timp pentru programare-aşteptare-perfectare acte.
Cetăţenii sunt descurajaţi să-şi viziteze rudele, apropiaţii, ţara de origine.
III. Nici cei care au obţinut deja cetăţenia română nu sunt scutiţi de stres :
– daca nu au primit un paşaport valabil sau daca acest act le-a expirat, contrar legilor naţionale şi internaţionale, cetăţenii români sunt nevoiţi să achite taxe la intrarea în propria ţară (o viză de călătorie costa 50 euro, şi este valabilă doar 10 zile);
Aceşti cetăţeni sunt nevoiţi să facă mai multe drumuri la Bucureşti pentru :
– a afla detalii despre data la care sunt aşteptaţi să depună jurământul de credinţă faţă de Statul Român (Ministerul Justiţiei şi Biroul Cetăţenie nu-i anunţă decât pe unii, marea majoritate a cetăţenilor care au apărut în M.O., partea I-a, trebuie să facă multe drumuri pentru a afla acest detaliu!!!)
– a depune actele pentru transcriea actelor de stare civilă în registrele româneşti (şi aici este nevoie să faci mai multe drumuri pe la diverse instituţii; iar procedura poate dura cca 8-10 luni)
– a depune actele pentru obţinerea actelor de identitate româneşti (B.I. sau Paşaport)
Ana Popa. Esti confuza. Ai scris in postarea ta neclara „probabil nici tu n-ai stiut si n-ai inteles ce-ai vrut sa zici la final …” La finalul cui?
Daca te referi la obtinerea cetateniei romane, iti spun nu numai ca stiu ce spun dar si inteleg ce spun.
Cred ca tu D-ra Ana Popa gandesti cam infantil, dar nu iti spun asta cu titlu de repros ci doar este o remarca personala. Atat timp cat faci o afirmatie inseamna ca stii si se presupune ca si intelegi ce spui. Oricum, nu are rost sa ne complicam existenta inutil cu afirmatii redundante.
Deci, romanii nu au ca prioritate „cum se obtine cetatenia romana” deoarece ei deja au obtinut-o. Ceilalti au aceasta problema, basarabenii care nu sunt romani (ori romani inca). Ce mama naibii e asa de greu de inteles. Intrebati un roman din Romania daca il intereseaza cum se obtine cetatenia romana si il vei lasa interzis. Ce relevanta are obtinerea cetateniei romane pentru un roman? El e deja roman cu acte in regula.. Fir-ar ea sa fie de logica.
Alesii romanilor din basarabia nu sunt ai basarabenilor ci ai romanilor din Basarabia. Ei pe acestia ii reprezinta nu pe basarabeni in corpore.
Nu numai ca esti confuza dar esti si in mare eroare. Daca va abtineti de la vot (voi romanii din Basarabia), nu inseamna ca locul de parlamentar e pierdut. Colegiul tot va avea un ales, sigur poate va fi ales intr-o proportie mai redusa de romanii din Basarabia dar tot al vostru va fi acela, fie ca e ales cel din Vietnam sau din Myanmar ori din Basarabia.
Ana la problema pe care ti-ai pus-o tu in neganditu-l tau comentariu, Mircea V ti-a scris cel mai bine. Basarabenii puteau deveni in corpore romani cu acte in regula foarte simplu, extrem de simplu. Prin UNIRE. Dar ce sa-i faci, UNIREA a fost RATATA acum ceva anisori. Asta e, ce sa-i faci.
vorbe goale, mai George din state,
Unirea este mai aproape decat crezi dumneata!!!
iar daca acest lucru nu s-a intamplat pana acum, vino o poarta multi alt de tine care nu fac decat sa se dea cu parerea in loc sa actioneze.
nu uitaţi că până în 2001 cetăţenia română era interzisă în Rep.Moldova; cu toate astea, cca. 100 de mii de basarabeni au devenit români şi în acte.
si ce vom obtine asa? nimic….
George draga, vezi ca esti departe de realitate …. locul in parlament va fi pierdut daca nu se obtine necesarul de voturi … documenteazate inainte sa sari cu gura …
Stai rau atat cu logica cat si cu intelesul legii.
In cazul asta ar trebui ca la o rata de neparticipare la urne de 60%, cat se prefigureaza in tara peste numai 4 zile, sa avem un parlament cu numai 40% din numarul de parlamentari si senatori. FALS.
Stai linistita, chiar daca nu votezi tu, tot va fi cineva ales si in colegiul tau, prin redistribuirea voturilor.
Daca ar fi asa dupa cum spui tu, cred ca romanii nu ar mai vota deloc sau ar vota intr-o proportie foarte mica, sa avem cat mai putini parlamentari.
N-ai sa vezi asa ceva.
Mai Nicolae, dar de ce romanii sa actioneze, voi ce sa faceti, sa stati pe prispa cugetind la luna? Nu am vazut la voi sa se desfasoare o Alba Iulia? Atunci, ce vina au romanii? V-am respins noi demersul unirii? Unirea e aproape? Regret sa-ti spun ca te inseli, la fel cum va inselati multi care credeti ca dupa 2009, coboara mierea si laptele peste Republica Moldova.
Pai de ce a fost interzisa pina in 1991 dubla cetatenie Brega? De ce nu v-ati rasculat, daca doreati sa fiti romani si in acte, ca nu erau comunistii la putere? Apoi de dragul unirii care va ardea sufletul, ati ales dusmanii Romaniei la conducere. Ce sa spun, nu ai impresia Brega ca pute ipocrizia in voi?
Citesc mai sus si ma ea groaza…Stimati conationali din dreapta Prutului_EU,,,SI SUTELE DE MII DE ROMANI DIN BASARABIA ,NU SUNTEM DE VINA, CA CONLOCUIM CU ALTE SUTE DE MII DE DOBITOACE,CARE AU NOSTALGIE DUPĂ URSS,FRANZELE DE 16 COPEICI,SALAM DE 2RUBLE S.A.M.D.Eu ma simt ROMAN de la varsta de 7ani,din 1978 si nu din 1991.Si repet_ca mine sunt sute de mii,care nu sunt vinoveti ca conlocuiesc cu asa ”strânsuri”…Si nimeni nu are dreptul sa ne trateze cum îi convine lui…
Stai calm moşu 😀
Nu te judecă nimeni (spre deosebire de voi, care v-aţi făcut un ideal din asta, practic nu faceti nimic altceva), se fac doar nişte constatări.
Dacă asta e realitatea de ce să o mascăm ? de ce să tot dăm vina pe celalalt că la noi nu e aşa din cauza lui (de obicei asta e moto-ul vostru preferat) ? nu ti se pare anormal ?
Bine, şi dacă aveti atunci mulţi de aia ”strânsuri” etc., noi ce sa le facem ?
Poate sa facem ca Petre Roman_pe timpuri prim_ministru,cand a iscalit recunoasterea Rep.Moldova ca stat suveran??? Si nu te mai idealiza asa de tare,ma nepoate…
Moşu 🙂 dacă ar fi posibil şi s-ar intoarce roata, să cereţi iarăşi recunoasterea Rep.Moldova ca stat suveran, dorinţa vă va fi indeplinită (din nou)
Totul ţine numai de ceea ce vă doriţi voi (nu noi) ptr că acolo voi sunteti stăpâni
Bine ai spus Haha, dorinta le va fi indeplinita din nou.
Romeo esti cu 7 ani mai tinar ca mine, la virsta ta ar trebuii sa stii ca asa cum tu esti roman si vrei unirea cu Romania, tot asa altii, care din pacate sunt mai multi ca cei ca tine, nu se socot romani si doresc contrariul. Bun, acum tu ce ai vrea sa facem noi, ei fiind majoritari, sa va declaram razboi? De ce? Pai cum putem noi romanii sa le nesocotim dorinta? Incearca sa gindesti innainte de a da pe gura, ca nu mai ai cas.
Chiar asa de indiferenti sa fiti fațâ de sorta miilor de oameni care simt la fel ca voi???…Basarabia este pământ Românesc…Si nu România este pământ Basarabean…Gânditi_va bine…
Mai Romeo, nu-i vorba de indiferenta, ce-i asa de greu de priceput, dar ce poti face? Daca nu-s majoritari? O fi fost Basarabia pamint Romanesc, dar azi nu mai exista Basarabia, ce Republica Moldova si Ucraina. Ce vrei, razboi?
De ce nu gindesti si tu Romeo la simtamintele romanilor? Inca innainte de 2001 Voronin si comunistii declarau ca Romania si drapelul ei sunt fasciste. Rezultatul, au cistigat alegerile detasat avind MAJORITATEA ABSOLUTA. Pai atunci ce vrei, ei de ce nu se gindesc la noi, daca asa cum spui tu, sunteti majoritari acolo? Voi votind comunistii, v-ati gindit la noi? In loc de o Alba Iulie, ce-ati facut, ati ales DUSMANII DECLARATI AI ROMANIEI. Atunci noi, ce vrei sa facem?
Romania a ales, si ea, pdsr-isti si psd-isti in ultimii ani.
De ce ne scoateti ochii ca in RM s-a votat cu un partid de stanga daca si voi ati avut parte de guvernari succesive de stanga???
Este un nonsens sa dai vina pe simplii cetateni. Ei nu stiu ce se intampla in culisele politicii romanesti si basarabene. Ei nu stiu ca rusii sunt atat de puternici si influenti in sud-estul Europei incat cu resurse proprii nu-i vom putea scoate din cercurile guvernamentale nici peste 10-15 ani de-acum incolo. Este nevoie de alti actori interesati de aceasta regiune.
si inca ceva…
Stiti prea bine ca vesnicul vostru ex-presedinte pedeserist Iliescu (si ex-premierul pesedist Nastase „patru case”) este omul cremlinului in Romania. De ce ne huliti pe noi pentru vova voronin??
Punem pariu ca daca i se cere lui Basescu sa dea declaratie ca respecta statalitatea R.Moldova, acesta o va face?
Oricine va fi o va face, din simplul motiv ca voi cereti asta.
Ar fi corecta afirmatia voastra daca Iliescu si PSD-ul votati in majoritate tot de moldoveni, de data asta din Romania, nu ne0ar fi dus impreuna cu celelate partide spre NATO si UE.
Dar nu asta-i subiectul ce Unirea, si daca a-ti fi facut si voi o Alba Iulie, CINE S-AR FI PUTUT OPUNE UNIRII? Dar hai sa fim cinstiti, nu sa cautam scuze, A FOST VREODATA CURENTUL UNIONIST MAJORITAR IN Republica Moldova? N-as prea crede.
Si hai sa fim cinstiti pina la capat, doar dupa intrarea noastra in UE, si obligativitatea vizelor, au inceput unionistii din Republica Moldova, sa faca valuri. Si asta pute a oportunism nu a dragoste de tara.
Este falsa afirmatia ca noi romanii acuzam basarabenii ca au votat un partid de stanga. Asta e problema voastra, cu ce partid votati. Ceea ce acuzam noi este ca sunteti oportunisti. Nu poti fi cu curu’ in doua luntrii si sa te astepti sa fii si inteles.
Cel mai sanatos ar fi sa fiti asa cum va declarati, de altfel, si cum o afirma si conducatorii pe care tot voi ii votati, adepti ai statalitatii si apropirii de Rusia.
In Basarabia nu a fost nicicand un curent pro-romanesc si prounire, cel putin nu in perioada pe care am trait-o cu totii (din 1989 pana in prezent). Mai curand majoritatea basarabenilor (ca si curent majoritar) au aversiune la tot ce tine de Romania si poporul Roman. Ca sunt si exceptii, asta demonstreaza ca au mai ramas o extrem de mica minoritate romaneasca acolo si nimic mai mult.
catre Mircea V si George
sa stiti ca gandirea voastra e tipic securista.
de ce trebuie basarabenii sa ceara unire, zapacitilor???
Basarabia este pamant romanesc si nu invers, deci statul roman trebuie sa formuleze clar mesajul. daca Bucurestiul oficial trambiteaza doar pe la sarbatori ca este interesat de Basarabia si Bucovina dar nu face nici un demers pentru a/si intari pozitiile in aceste teritorii, sa stiti ca e pierdere de timp. s-a dus naibii carolina panfilovici si a aparut acest mircea v (care, culmea, semneaza din Romania) acompaniat de George (chipurile din SUA)
pute a mesaj securist de la voi!!!
Romania incepe sa-si intareasca pozitiile in RM, asta va doare pe voi, nu-i asa?
In problema Basarabiei si a altor teritorii romanesti instrainate, vina pentru lipsa de atitudine, proiecte, strategii si implicare o au demnitarii alesi de voi, Mircea si George. Ceea ce se intampla in RM conteaza intr-o foarte mica masura.
Cine va-mpiedica sa aveti (si voi, asa cum au rusii, ucrainenii, italienii sau nemptii) interese in teritoriile de la Est de Prut???
Voi sunteti platiti pentru fiecare comentariu veninos sau pentru zi de munca pe Curaj??
Oricum, e bine sa stiti – abureala voastra nu face nici doi bani.
Mai idiotule, oare citi tembeli cu gindirea ta sunt acolo in Republica Moldova? N-ai vrea si sa va stergem la cur. Date-n pisici, putoare.
Mai Vacaru da de crezi tu ca nu ne-am apucat noi sa ne batem cu voi (cu voi ar fi trebuit nu cu rusii) ?
Hai ca iliescu a fost prost dar toti dupa el au fost ? de ce nu li s-a auzit gura la nici unul ?
Ce spune legislatia (adoptata de comun acord de toate tarile UE) in materie de teritorii sau pretentii teritoriale (la care am aderat toti) ?
Daca va doare asa rau de ce la voi (nici macar in ceasul al 12-lea) nu e nici intr-o platforma bagat ceva cat de mic cu unirea ? stii ce e bagat ? numai cetateni si pasapoarte, haideti la pomana fratilor si votati-ne.
Bai Lupusor,iar te ai apucat de onanie:mrgreen: mircea cel tanar,mircea vacarul 🙂 Semnreaza mai bine Lupusor dobitocul ori Lupusor Lingemuie 😀 Toata lumea deja iti cunoaste stilul,poti sa comentezi deja fara a semna, ca stim cine e autorul
Mi-ar fi plăcut să fiu eu, totuşi comentariile nu-mi aparţin. Dar, recunosc, sunt de acord cu autorul…
Sa-i spui lui baba Zâna asta ,Ghiţă Boambă 😀
Ce limbaj bogat!!!Din tezaurul national se vede că…Priviti acum in direct pe TVRinternational,cum se cearta Tariceanu cu Stolojan,dar communistul de Jioana se rade de ei…NO COMMENTS…